Estimările constructorilor de mașini: Vânzările de autoturisme noi în UE vor creşte anul viitor cu doar 2,5%, față de un avans de 12% în 2023

masini flota auto leasing

Vânzările de autoturisme noi în Uniunea Europeană vor creşte anul viitor cu doar 2,5%, o încetinire faţă de avansul de 12% previzionat pentru acest an, deşi ponderea vehiculelor electrice (EV) va spori semnificativ, a previzionat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Este o revizuire în creştere faţă de prognoza din ianuarie, când ACEA se aştepta la o expansiune de 5% a vânzările de autoturisme noi în 2023. De asemenea, ponderea vehiculelor alimentate pe baterii va creşte de la 14-14,5% anul acesta la aproximativ 20% anul viitor.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a emis previziunile în timpul prezentării recomandărilor politice către instituţiile UE pentru perioada 2024-2029.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Preşedintele ACEA, Luca de Meo, care este directorul general al Renault, s-a plâns că sectorul auto este afectat de opt-nouă reglementări EE care intră în vigoare în fiecare an până în 2030, unele fiind contradictorii.

De asemenea, a explicat şeful ACEA, viteza cu care trebuie instalate staţiile de încărcare pentru EV trebuie să crească semnificativ.

Vor fi mai multe lansări de vehicule electrice mai mici, echivalentul Volkswagen Polo sau Renault Clio, cu o autonomie de 400-500 kilometri, dar cu un preţ mult mai scăzut, ceea ce va stimula cererea, a declarat Luca de Meo.

În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: