Euronews: Cele mai bune rute feroviare europene noi care se lansează în 2023 și 2024

renfe trenuri Foto: Renfe

Pe măsură ce călătoriile care nu implică zboruri iau amploare, călătoriile cu trenul în Europa cunosc o renaștere, transmite Euronews, care face o trecere în revistă a rutelor feroviare. Cea mai recentă rută transfrontalieră vine din partea operatorului feroviar național spaniol Renfe, care a lansat prima sa legătură feroviară de mare viteză cu Franța.

Schimbarea modului în care călătoriți este una dintre cele mai bune modalități de a vă reduce amprenta de carbon. De exemplu, zborul cu avionul de la Londra la Paris emite de 14 ori mai mult CO2 decât călătoria cu trenul.

Din fericire, țările din întreaga UE investesc în căi ferate care oferă legături mai bune și mai rapide ca niciodată.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

De la trenuri de noapte cu buget redus până la trasee care traversează țara, iată care sunt cele mai recente rute feroviare europene.

Austria
De la Viena la Paris cu Nightjet

Compania națională austriacă de căi ferate ÖBB a fost pionier al renașterii trenurilor de dormit în Europa cu Nightjet din 2016. La sfârșitul anului 2021, a lansat o nouă rută între Viena și Paris via Salzburg și München.

Călătoria durează 14 ore și circulă de trei ori pe săptămână în ambele direcții, cu prețuri de la aproximativ 30 de euro pentru un loc la 120 de euro și mai mult pentru un compartiment privat.

În vara anului 2023, Nightjet a lansat trenuri de nouă generație, dotate cu stații de încărcare wireless, wifi gratuit, spațiu de depozitare a bicicletelor și a echipamentelor pentru sporturi de iarnă și compartimente private cu dușuri și toalete proprii.

Viena la Genova și La Spezia cu Nightjet
În noul orar 2023 al Nightjet, serviciul Viena/Munchen spre Milano a fost extins spre Genova și La Spezia, în Italia. De aici, puteți lua trenuri spre Monaco, Nisa și Cinque Terre.

Belgia

Bruxelles – Berlin via Amsterdam cu European Sleeper
European Sleeper, o cooperativă socială belgiano-olandeză, a lansat prima sa rută – de la Bruxelles la Berlin via Amsterdam – la 25 mai.

Cu o singură schimbare, pasagerii de pe European Sleeper pot călători mai departe spre Paris, Londra, Praga și Varșovia. Din 2024, planul este de a extinde serviciul la Dresda și Praga.

Liège către Aachen și Maastricht cu Arriva, SNCB și NS (decembrie 2023)

Un nou serviciu feroviar în trei țări va lega Aachen în Germania, Liège în Belgia și Maastricht în Olanda.

Proiectul este o colaborare între Arriva (parte a grupului german Deutsche Bahn), SNCB (Compania Națională de Căi Ferate din Belgia) și NS (Nederlandse Spoorwegen).

Republica Cehă

Praga – Zurich cu ČD
În decembrie 2022, operatorul feroviar național al Republicii Cehe, České dráhy (ČD), a lansat un nou serviciu de vagon de dormit care leagă Praga de Zurich, cu opriri la Frankfurt și Basel pe parcurs.

Călătoria de noapte, o reluare a unui serviciu care a fost închis în 2017, va dura puțin mai puțin de 14 ore. Călătorii vor avea la dispoziție o serie de opțiuni tarifare diferite, de la cușete cu șase paturi până la compartimente de dormit de lux cu toalete și dușuri proprii.

Biletele pentru un loc în cușeta cu șase paturi încep de la 49,90 euro.

Franța

Paris – Aurillac cu SNCF (decembrie 2023)
Trenul de noapte Paris-Aurillac, care a ieșit din uz la începutul anilor 2000, va reveni în circulație în cursul acestui an.

SNCF Voyageurs a anunțat că trenurile de noapte Le Pyrénéen și L’Occitan vor face legătura între capitala Franței și comuna din centrul-sud începând cu 10 decembrie 2023.

Un tren zilnic va deservi orașul Cantal în perioadele de vacanță, iar în restul timpului, vineri și duminică seara, în fiecare direcție, în fiecare seară.

Acest lucru face parte dintr-o inițiativă mai amplă de relansare a trenurilor de noapte din țară, care a inclus până acum serviciile Paris-Nisa și Paris-Lourdes.

Paris – Berlin cu TGV (2024)
Franța și Germania au anunțat o nouă rută de trenuri TGV între Paris și Berlin, care ar urma să înceapă să circule în 2024.

În prezent, pentru o călătorie între cele două capitale, călătorii trebuie să schimbe într-o stație separată, cum ar fi Köln sau Frankfurt. Noua legătură de mare viteză ar permite pasagerilor să facă această călătorie în aproximativ șapte ore.

Paris-Veneția cu trenurile de la miezul nopții (2025)
Start-up-ul francez Midnight Trains este pregătit să conecteze Franța și Italia cu un nou serviciu de trenuri de noapte de la Paris la Veneția via Milano începând din 2025, cu sprijinul Comisiei Europene. Astfel, călătorii britanici vor putea lua trenul spre Italia mai rapid și mai simplu.

De la Paris la Madrid cu Trenitalia (începe la sfârșitul anului 2024)
În decembrie 2022, FS Italiane Group – proprietarul companiei feroviare naționale de stat Trenitalia din Italia – a anunțat planurile pentru o nouă conexiune feroviară de mare viteză Frecciarossa între Paris și Madrid.

Noul tren va face legătura între Paris și Barcelona, unde serviciul de mare viteză existent deja circulă spre capitala spaniolă. Se preconizează că va fi lansat la sfârșitul anului 2024, existând indicii că alte servicii ar putea conecta Madridul cu Italia prin Franța.

Germania

Berlin – Stockholm cu Snälltåget
Compania feroviară suedeză Snälltåget a redirecționat serviciul feroviar Berlin-Malmö prin Hamburg și Danemarca, extinzându-l în același timp până la Stockholm. Călătoria completă durează ceva mai puțin de 17 ore, iar prețurile pentru serviciul direct pornesc de la aproximativ 50 de euro.

De la München la Genova și La Spezia cu Nightjet
În noul orar 2023 al Nightjet, serviciul Viena/Munchen spre Milano a fost extins până la Genova și La Spezia, în Italia. De aici, este posibilă continuarea călătoriei spre Monaco, Nisa și Cinque Terre.

De la Stuttgart la Zagreb și Rijeka cu Nightjet și EuroNight
În noul său orar 2023, Nightjet și-a extins serviciul de trenuri cu vagon de dormit de la Munchen la Veneția, Ljubljana și Zagreb pentru a începe la Stuttgart, Germania.

În mod sezonier, ruta va merge, de asemenea, către orașul croat de coastă Rijeka, cu o durată totală a călătoriei de aproximativ 15 ore.

Nightjet spre Veneția trece prin München, Salzburg și Treviso, în timp ce serviciul spre capitalele croată și slovenă este asigurat de Căile Ferate Croate HŽ și de Căile Ferate Slovene SŽ în cadrul programului EuroNight al ÖBB.

De la Bruxelles la Berlin cu European Sleeper
Detalii mai sus.

Liège către Aachen și Maastricht cu Arriva, SNCB și NS (decembrie 2023)
Detalii mai sus.

Italia

De la Genova la Napoli cu NTV Italo
La sfârșitul anului 2021, compania feroviară italiană de mare viteză NTV Italo a lansat un serviciu pentru Genova, care leagă orașul portuar din nord-vestul Italiei, anterior slab conectat, de sudul țării.Călătoria de la Genova la Napoli durează puțin mai puțin de șapte ore și costă de la aproximativ 80 de euro dus-întors.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Cat timp vor fi “ciolaci + ciuci” laconducerea tarii si mincinosi si gainari ca “grindenii” la transporturi ….. nu asteptati NIMIC BUN !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.