Europa Liberă: PSD și PNL au plătit publicitate anul trecut pentru a convinge românii că facturile nu vor crește / „Plafonăm prețurile la energie și gaz”, „Spune stop scumpirilor la energie și gaz”

contor, energie electrica, curent Sursa foto: Parlamentul European

PSD și PNL au desfășurat, anul trecut, ample campanii la nivel național cu mesajul: facturile la energie și gaze nu vor crește. În joc au fost aruncate milioane de lei, iar partidele au promis că românii vor fi protejați. Acum, cele două partide caută soluții pentru problemă și vinovații, scrie junralistul Cristian Andrei pe site-ul Radio Europa Liberă.

Campaniile de publicitate stradală, dar și online, desfășurate de PNL și PSD despre plafonarea prețului la electricitate și gaz sunt cel mai puternic indiciu că Marcel Ciolacu și Florin Cîțu erau conștienți de problemele care vor apărea cu facturile pentru încălzire.

Politicienii au promis că factura nu va crește, iar românii vor trece cu bine peste iarnă, chiar și după liberalizarea pieței.

PSD a strâns peste 500.000 de semnături în favoarea unei petiții legată de facturi, iar marile orașe au fost împânzite cu panouri pe care scria: „Plafonăm prețurile la energie și gaz”, „Spune stop scumpirilor la energie și gaz”.

Purtătorul de cuvânt al PSD a declarat pentru Europa Liberă că nu știe care a fost costul acestei campanii și cât a plătit partidul pentru închirierea spațiilor de publicitate stradală.

Campania PSD s-a desfășurat prin instalarea de corturi în marile orașe, începând cu luna octombrie 2021, iar voluntarii partidului îndemnau oamenii să semneze petiția pentru stoparea creșterii prețurilor.

Au fost adunate astfel peste 500.000 de semnături, care au fost aduse în Parlament în momentul votării unei legi privind facturile la energie și gaze.

A treia componentă a campaniei PSD a fost legată de mesajele promovate pe rețelele sociale. Toate organizațiile PSD au postat pe site-ul de Facebook că partidul nu va permite ca facturile să crească.

Mesajul partidului a ajuns la câteva milioane de români, datorită sponsorizării postărilor cu bani publici. Încă o dată și-a demonstrat utilitatea subvenția încasată de la bugetul de stat. O astfel de campanie depășește câteva sute de mii de euro, potrivit experților social media.




PNL a plătit o campanie similară, desfășurată prin intermediul firmei Future Innovation. Vicepreședintele Pavel Popescu a declarat pentru Europa Liberă că două campanii online au fost plătite din banii de subvenție. Costul: 1,8 milioane de lei pentru luna octombrie.

Campania „trecem iarna cu bine”, desfășurată în luna octombrie, se apropie pe youtube de 1 milion de vizualizări pe contul PNL. Mesajul a fost însă promovat și pe zeci de pagini de Facebook.

În cadrul campaniei a apărut și site-ul ajutorlafactura.ro. Pavel Popescu susține că datele oferite de compania angajată arată că mesajul PNL a atins ținta dorită.

Citește intergal pe Radio Europa Liberă

Sursa foto: Parlamentul European

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *