Sumele de bani investite anul trecut de către cetăţenii europeni în aplicaţii şi jocuri mobile au crescut considerabil, în ciuda scăderii numărului de download-uri.
Europenii au cheltuit anul trecut 18,3 miliarde de dolari, conform unei analize realizate de Sensor Tower, care vizează atât App Store, cât şi Google Play, potrivit news.ro.
Comparativ cu 2020, se înregistrează o creştere cu 22,8% a sumelor date pe micro tranzacţii, abonamente şi aplicaţii premium.
Pe de altă parte, cheltuielile făcute de europeni reprezintă doar 14% din veniturile globale ale dezvoltatorilor, care, în 2021, au ajuns la 131,6 miliarde de dolari.
În continuare, App Store aduce mai mulţi bani decât Google Play, însă diferenţa scade. App Store a atras 9,8 miliarde de dolari de la europeni, cu o creştere anuală de 22.5%, în vreme cu Google Play creşte cu 23,2% şi ajunge la 8,5 miliarde de dolari.
Creşterea investiţiilor în aplicaţii a venit în ciuda faptului că numărul download-urilor a scăzut anul trecut cu 3,9%, oprindu-se la 27,4 miliarde. Google Play este cel care conduce la capitolul download-uri, magazinul celor de la Google având aici o cotă de 73,7% din toate download-urile înregistrate.
Marea Britanie (3,5 miliarde de dolari), Germania (3,4 miliarde de dolari), Franţa (2 miliarde de dolari), Rusia (1,2 miliarde de dolari) şi Elveţia (0,9 miliarde de dolari) sunt ţările care au cheltuit cel mai mult pe aplicaţii anul trecut.
Cea mai descărcată aplicaţie a fost TikTok, iar în Tinder au investit cei mai mulţi bani europenii.