În 2022, numărul de autoturisme electrice cu baterii în țările UE s-a apropiat de 3 milioane, ceea ce reprezintă o creștere de +55% față de 2021 (1,9 milioane), arată datele publicate azi de Eurostat. Cele mai vechi autoturisme (de 20 de ani sau mai mult) au fost înmatriculate în Estonia (34%), România (31%), Finlanda (30%), Polonia (29%) și Portugalia (26%).
Cea mai mare rată anuală de creștere a numărului de autoturisme electrice cu baterii în perioada 2013-2022 a fost observată între 2019 și 2020 (+85%), urmată de creșterea din 2021 comparativ cu 2020 (+78%). Ponderea autoturismelor electrice pe baterii în numărul total de autoturisme a crescut de la 0,02% în 2013 la 1,19% în 2022.
Se preconizează că ponderea totală a autoturismelor electrice cu baterii va crește considerabil în următorii ani, în perspectiva interzicerii în 2035 în UE a vânzării de autoturisme noi cu motoare cu combustie internă. Interdicția este legată de indicatorul de dezvoltare durabilă privind reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturismele noi.
În ceea ce privește numărul total de autoturisme (care funcționează pe benzină sau motorină, inclusiv în sistem hibrid; sau pe toate tipurile de energie alternativă, inclusiv cele care funcționează doar cu baterii), acesta a crescut în aproape toate statele membre UE în ultimii cinci ani, ajungând la un total de aproape 253 de milioane de autoturisme în 2022 (+14% față de 2013).
Cea mai mare pondere a autoturismelor noi (cu vârsta de 2 ani și mai puțin) a fost înregistrată în Luxemburg (18% din totalul autoturismelor din Luxemburg), stat urmat de Germania și Suedia (ambele cu 15%), Belgia, Irlanda și Austria (toate cu 13%). Pe de altă parte, cele mai vechi autoturisme (de 20 de ani sau mai mult) au fost înmatriculate în Estonia (34%), România (31%), Finlanda (30%), Polonia (29%) și Portugalia (26%).