Eurostat: România, printre statele UE unde vânzările cu amănuntul au crescut, în luna octombrie/ Croația, Țările de Jos și Slovacia au înregistrat cea mai mare creștere

carne vanzare Foto: Agrointel

România se află printre statele membre UE unde vânzările cu amănuntul au crescut, în luna octombrie, potrivit datelor publicate de Eurostat.  În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Croaţia (3,1%), Ţările de Jos (2,4%), Slovacia (1,9%), Suedia (1,6%), Polonia (1,5%), Germania (1,1%), Finlanda şi Bulgaria (ambele cu 1%) şi România (0,9%), cele mai semnificative scăderi fiind în Franţa (minus 1%), Belgia şi Austria (ambele cu minus 0,8%), Spania şi Portugalia (ambele cu minus 0,4%).

Volumul comerţului cu amănuntul în crescut cu 0,3% în Uniunea Europeană şi cu 0,1% în zona euro în octombrie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un declin de 0,1% în UE şi în zona euro.

În UE, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1%, iar cele de combustibili auto cu 0,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 0,8%.

De asemenea, volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în octombrie cu 0,9%, comparativ cu perioada similară din 2022, în timp ce în zona euro declinul a fost de 1,2%.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2022, s-a înregistrat în Spania (5,9%), Danemarca (4,2%), Bulgaria şi Luxemburg (ambele cu 3,1%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovenia (minus 15,6%), Ungaria (minus 6,5%) şi Estonia (minus 5,5%).

România a raportat o creştere anuală de 1% în octombrie, după un declin de 0,1% luna precedentă.

În UE, vânzările de combustibili auto au înregistrat un declin de 5,5%, cele de alimente, băuturi şi tutun de 1,2%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,2%.

Foto: Agrointel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *