EXCLUSIV Cum funcționează platforma de distribuție din turism implementată de parteneriatul DRCT și Accent Travel&Events

grecia, vacanta, turism, santorini Sursa foto: Pexels/Aleksandar Pasaric

După ce DRCT, furnizor de tehnologie deținător al celui mai înalt standard de certificare ca agregator IATA NDC (nivelul 4), a implementat în parteneriat cu Accent Travel & Events o platformă de distribuție similară Uber, care reunește companiile aeriene într-un singur ecosistem, Economedia a stat de vorbă cu Lucian Boronea, CEO al Accent Travel & Events pentru a afla mai multe despre subiect.

Și, potrivit lui Boronea, DRCT face parte din noua generație a platformelor de rezervări destinate agențiilor de turism,  bazată pe inteligență artificială, care concentrează într-un singur ecosistem și distribuie agențiilor de turism întreg inventarul de zboruri și tarife al companiilor aeriene, transmise prin cea mai recentă technolgie IATA, NDC (New Distribution Capabilities).

NDC-ul este pe lângă o tehnologie nouă, și un alt mod de comercializare a produselor companiilor aeriene, unul complex și dinamic. În acest moment cele mai importante companii aeriene din Europa nu își mai distribuie prin sistemele clasice de rezervări toate tarifele (precum tarife fără bagaj de cală, tarife promoționale) și chiar rutele de operare. Multe dintre companiile aeriene și-au creat propriile sisteme de rezervări, cu tehnologii diferite, pe care DRCT le reunește într-o singură platformă pentru a eficientiza modul de lucru al agențiilor de turism și bineînțeles, pentru a beneficia de cele mai mici tarife.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Întrebarea e cum e monetizată noua tehnologie. Iar Economedia a aflat de la Lucian Boronea că DRCT nu solicită agențiilor de turism partenere taxă de conectare sau taxă de mentenanță lunară pentru utilizarea platformei. Solicită însă o taxă de tranzacție pentru fiecare bilet emis, cu o valoare stabilită în funcție de mai multe criterii, cel mai important fiind numărul de tranzacții/an.

„Pot exista campanii promoționale cu taxe de emitere minime (de exemplu 1 euro/bilet), valoarea taxei nu va depăși însă 5 euro/tranzacție. În acest cost este inclus și serviciul de suport 24/7 oferit de către DRCT și întregul proces post-booking atât de complex în cazul conținutului NDC (reemitere bilete, schimbare de nume pasager, solicitări pentru refund parțial sau total etc). Agenția își va maximiza profitabilitatea prin accesul la bilete mai ieftine. Diferența de preț poate fi folosită ca avantaj competitiv și ca mijloc de creștere a profitabilității”, spune Boronea.

Soluția DRCT oferă agențiilor de turism acces printr-o singură platformă la toate zborurile și tipurile de tarife comercializate de companiile aeriene, fără costuri suplimentare generate de sistemele globale de rezervări clasice – GDS (Global Distribution Systems), permitându-le să economisească de la 15 euro, până la 200 de euro pe bilet.

Interesant e software-ul se integrează în browser și interacționează cu tot ce se întâmplă în GDS, nu necesită training suplimentar sau costuri de integrare, iar consultanții de turism nu trebuie să treacă dintr-un sistem în altul pentru a oferta, a crea și a monitoriza rezervările.

Ca urmare, agențiile de turism vor oferi clienților servicii personalizate complete, la tarife reduse.

Soluția simplifică activitatea agentului prin preluarea operațiunilor post-booking de către echipa de suport DRTC, care oferă suport permanent 24/7, ca urmare clientul final va beneficia de răspunsuri rapide la orice solicitare.

„Soluția DRCT va fi utilizată de către agenția Accent Travel & Events și promovată tuturor agențiilor IATA și non-IATA din România și din Republica Moldova.Agenția Accent este distribuitorul oficial al soluției DRCT pe cele două piețe, agențiile de turism IATA care vor alege să utilizeze această soluție vor semna contractele de colaborare cu DRCT. Vor stabili împreună planul de implementare, cu acces direct la toate facilitățile oferite de platforma DRCT. În plus, DRCT oferă produse dedicate companiilor aeriene, ca urmare va fi promovat și către companiile aeriene locale low-cost. Agenția Accent Travel & Events va desfășura în numele DRCT campanii de promovare ale acestei soluții B2B, va organiza seminarii și webinarii adresate agențiilor de turism interesate, în vederea creșterii vizibilității acestui produs și a vânzărilor de bilete de avion procesate prin intermediul aplicației dezvoltate de către DRCT”, explică Lucian Boronea.

Utilizatorii DRCT au acces la toate rutele și tarifele oferite de companiile aeriene fără a plăti taxe suplimentare de GDS. Ca urmare, potentialul acestui proiect este uriaș și este direct relaționat de modul în care companiile aeriene își vor distribui pe viitor conținutul.

„Estimăm că pe termen mediu, peste 20% din totalul biletelor de avion emise pe companiile aeriene relevante pentru România și Republica Moldova, care își distribuie conținut NDC prin DRCT (Grupul Lufthansa: Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Sabena, Grupul Air France-KLM, Aegean Airlines, Olimpic International, British Airways, Iberia), vor fi emise pe tarife tip NDC. Pe termen scurt, evoluția proiectului va depinde și de perioda incertă în care operăm, pentru că evoluția imprevizibilă a pandemiei COVID influențează traficul și numărul de bilete de avion emise”, susține CEO-ul Accent Travel & Events.

DRCT este o companie de tehnologie înființată în Malta, în septembrie 2017.  Este furnizor de tehnologie certificat ca agregator IATA NDC de cele mai importante companii aeriene europene, Lufthansa Group, Air France, KLM, British Airways, Aegean Airlines Iberia, Ukraninan Airlines, și în curs de certificare cu numeroase companii precum Emirates Airlines, Qatar Airways, Singapore Airlines.

DRCT are proiecte în derulare în Malta, Germania, Georgia, Azerbaijan și Ucraina.

Accent Travel & Events ca distribuitor de conținut hotelier și aerian și divizia de “leisure” oferă vacanțe în România și în străinătate, precum și o gamă variată de servicii: bilete de avion, hoteluri, pachete charter, city-break, croaziere și vacanțe exotice.

Agentia are birouri în București, Ploiești și o franciză în orașul Râmnicu Vâlcea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: