Vicepremierul Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor, nu își poate pune consilierul personal administrator la mai multe companii din subordine, printre care CFR Marfă și Palat CFR, după ce Registrul Comerțului a suspendat procedura invocând cazierul fiscal al consilierului Alexandru Șerbănescu.
Adunarea Generală a Acționarilor (Ministerul Transporturilor, numirile se fac exclusiv cu acordul ministrului de resort) l-a numit pe Șerbănescu administrator provizoriu în Consiliul de Administrație de la CFR Marfă și Grup Palat CFR (care administrează clădirea Ministerului) pe 3 ianuarie, însă numirea a fost suspendată la Registrul Comerțului. De asemenea, Registrul Comerțului a suspendat și numirea în CA-ul CFR Marfă a Laurei Topa, directorul direcției de avizare din Minister.
La solicitarea Economedia, CFR Marfă a explicat situația. „În prezent, Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul București, a amânat soluționarea dosarului privind înregistrarea în Registrul Comerțului a domnului Alexandru Ioan Șerbănescu și a doamnei Laura Elena Topa în funcția de membrii provizorii, cu termen de soluționare, 11 februarie”, a precizat CFR Marfă la solicitarea Economedia transmisă marți, 1 februarie. În refuzul temporar de înregistrare, Registrul Comerțului invocă OG 39/2015 „fapte înscrise în cazierul fiscal”.
Un consilier personal la Cabinetul Ministrului Transporturilor sau la secretarul de stat poate avea un venit salarial de aproximativ 8.000 de lei, iar în CA la CFR Marfă 2.790 de lei, potrivit informațiilor Club Feroviar. Și secretarii de stat în Ministerul Transporturilor și-au numit consilierii personali în funcții de administratori provizorii la Companiile din subordine, aceste poziții fiind de multe ori și sinecuri pentru oameni de partid.
Alexandru Șerbănescu a mai ocupat și funcția de director comunicare în Compania de Drumuri (CNAIR) fiind demis în toamna anului 2019 după ce l-a numit pe fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc „politruc”, o declarație făcută în contextul încercărilor eșuate ale PSD de a construi Autostrada Comarnic – Brașov prin Parteneriat Public Privat.