EXCLUSIV: Piața bunurilor de lux din România va încheia anul cu o valoare de 11,4 miliarde de lei, în creștere cu 9% comparativ cu anul trecut / Creștere accelerată a unui segment care pune accentul pe experiențe memorabile și personalizate, mai degrabă decât pe bunuri

bolid de lux Sursa foto: Federico Caputo / Panthermedia / Profimedia

Vânzările de bunuri de lux în România vor crește cu 9% în 2024, urmând să atingă 11,4 miliarde de lei (peste 2,30 miliarde de euro), potrivit raportului „Luxury Goods in Romania”, realizat de compania de cercetare a pieței Euromonitor International. G4Media a primit informațiile cheie din cercetare.

Potrivit analiștilor firmei, domeniul se comportă bine, „în ciuda situației economice dificile din țară”, deoarece consumatorii bogați sunt dispuși să investească în experiențe, piese atemporale și bunuri premium.

În 2024, segmentul cu cea mai rapidă creștere din cadrul pieței este luxul experiențial, impulsionat exclusiv de hotelurile de lux, care urmează să înregistreze o creștere de 18%, până la 485 de milioane de lei.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Luxul experiențial se referă la un segment al industriei de lux care pune accentul pe experiențe memorabile și personalizate, mai degrabă decât pe produse materiale sau bunuri tangibile. În loc de obiecte scumpe, cum ar fi bijuteriile sau îmbrăcămintea de designer, luxul experiențial se concentrează pe oferirea de servicii și experiențe unice, exclusiviste, care creează amintiri durabile.

„Pe lângă faptul că sunt susținute de turism, clientela de afaceri este esențială pentru hotelurile de lux, cu o revenire la întâlnirile și conferințele în persoană, care favorizează și mai mult vânzările”, arată raportul.

În cercetare, Euromonitor a inclus vânzările din următoarele domenii: lux experiențial, hoteluri de lux, vinuri fine/șampanie, mașini premium și de lux, lux personal, îmbrăcăminte și încălțăminte de designer, ochelari de lux, bijuterii de lux, articole din piele de lux, electronice portabile de lux, ceasuri de lux, instrumente de scris și papetărie de lux, frumusețe și îngrijire personală super premium.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.