EXCLUSIV Poliția Capitalei vrea să facă reparații și revizii de peste 7.500 euro lunar pentru o motocicletă care costă 20.000 de euro nouă / Licitație în valoare totală de 7,7 milioane euro pentru 56 de motociclete

Motocicleta BMW R1200rt-2k

Direcția Generală de Poliție a Bucureștiului a lansat în SICAP o licitație prin care vrea să plătească 38,77 milioane de lei (7,7 milioane de euro)  pentru servicii de reparații și mentenanță timp de 18 luni a unei flote de 56 de motociclete BMW din dotare. Costul de reparație per motocicletă iese, așadar, de peste 7.500 de euro lunar, în contextul în care aceste motociclete costă, noi, cu dotările maxime, circa 20.000 de euro.

Contractul este împărțit în 3 loturi (54 BMW R1200 RT și BMW R850 RT) și prevede un număr minim de revizii (minim două) și reparații (40 – 66) în aceste 18 luni, pentru moto în cauză.

NUMĂR

LOT

MODEL MOTOCICLETE – AN

FABRICAȚIE – COMBUSTIBIL

NUMĂR DE MOTOCICLETE
1R12T/ R1200 RT- 2007 – BENZINĂ33
2R12WT/R 1200 RT – 2014 – 1T12/R 1200 RT

BENZINĂ an 2018 Benzină

21
3R22 R 850 RT 2002, Benzină2

Un calcul grosier (38,77 milioane lei / 18 luni / 56 de bucăți) dă un rezultat de 38.462 lei (7.700 euro) cost lunar al mentenanței pentru fiecare motocicletă a Poliției București. Atât este dispusă Poliția București să cheltuie pentru fiecare motocicletă în condițiile în care, în urmă cu un deceniu, când și-a alcătuit flota moto, prețurile de achiziție pentru modelele BMW tip R1200 RT și BMW R850RT se situau în intervalul 17 – 20.000 de euro, cu toate dotările. Practic, reparațiile și reviziile vor costa în medie 138.467 euro pentru fiecare motocicletă.

Revenind la licitația în cauză, DGPMB cere de la un singur operator economic efectuarea operațiunilor specifice de service astfel:

“a) Servicii de mentenanță preventivă (revizie tehnică):

Revizia tehnică periodică – se va executa la numărul de kilometri parcurși sau la intervalul de ore de funcționare, așa cum este prevăzut în cartea tehnica și în normativele de reparații în vigoare, în unitățile service autorizate aparținând prestatorului;

– diagnoză;

– întreținerea sistemelor, ansamblurilor și echipamentelor componente(mecanismul motor, mecanismul de distribuție, instalațiile de alimentare, de răcire, de ungere, de evacuare, de pornire; elementele componente ale transmisiei; sistemul de rulare și componentele acestuia; sistemul de direcție și componentele acestuia; sistemul de suspensie și componentele acestuia; sistemul de frânare și componentele acestuia)

b) Servicii de mentenanță corectivă (reparație):

– reparația – se va executa la numărul de kilometri parcurși sau la intervalul de ore de funcționare, asa cum este prevăzut în cartea tehnica și în normativele de reparații în vigoare, în unitățile service autorizate aparținând prestatorului;

– operații de întreținere/reparație mecanică și/sau electrică, cu/fără înlocuiri de componente;

– reparații carenaj și vopsitorie;

– servicii de vulcanizare, echilibrare roți, îndreptare și roluire jante; transportarea moto pe platforma dacă este cazul datorită unor defecțiuni ce nu mai permit deplasarea motocicletelor în condiții de siguranță.”

Cât privește revizia tehnică periodică, Poliția vrea de la service următoarele: -schimb filtru schimb ulei aer; – schimb filtru combustibil; -schimb filtru ulei; – ansamblul tuturor verificărilor tehnice și reglajelor recomandate de către producător; – schimb distribuție și set angrenare accesorii (curea alternator).

Firmele interesate de acest contract trebuie să dețină obligatoriu elevator motociclete, stan de frânare cu role pentru moto, instalație de echilibrat roți plus o linie tehnologică pentru activitatea de întreținere, recondiționare și reparare echipamente electrice și electronice compusă( minim instalație de verificare și reglare sistem de lumini și tester diagnoză moto).

Ofertele de la service-urile interesate să repare motociclete DGPMB trebuie depuse până în 19 mai. Departajarea lor se face în funcție de prețul cel mai mic. Oferta tehnică trebuie să asigure o garanție minima de trei luni la lucrările efectuate și minim, 12 luni pentru piesele folosite. Garanția de participare este la un nivel neobișnuit de mic – 0,25%, adică 5.600 lei. Poliția cere însă o garanție de bună execuție pentru fiecare contract subsecvent de 5% din valoarea lucrărilor.

Vezi aici Fișa tehnică pentru modelul BMW R1200 RT.

Sursa foto: Wikipedia

Comentarii

  1. E anual sau lunar? O data ziceti “Costul per motocicletă în următorul an iese, așadar, de peste 7.500 de euro” iar mai apoi “dă un rezultat de 38.462 lei (7.700 euro) cost lunar al mentenanței “

    • Oricum ar fi iese 134 000 euro in revizie si reparare pentru fiecare motocicleta din dotare, practic de 6,7 ori mai mult decat pretul motocicletei la cumparare. Cineva a transformat politia romana in mijloc de a genera contracte paguboase si foarte evidente, care sa asigure celui ce cumpara un castig de 100 000 euro pe putin, practic cel ce ar lua contractul, poate cumpara 56 de motociclete si ramane si cu 5,6 mil euro in buzunar.
      E ceva foarte fraudulos si DNA ar trebui sa fie pe fir, daca nu este deja

      • Domnule Ares dacă ați lucra la DNA bănuiesc că v-ați alia cu ei, că altfel nu se poate! Țara asta se numește România! Nu uitați.

  2. 138.467 euro cost de mentenanta pentru fiecare motocicletă care costa 20.000 euro. Bai dar chiar cat de hoti sunt astia de la politia capitalei?!

    • Politia romana e mama hoților din Romania. Vadim a fost înmormântat cu onoruri militare pentru acest citat „Români, apăraţi-vă singuri! Suntem singura ţară din Europa unde poliţia aleargă după hoţi nu ca să-i prindă, ci ca să împartă prada cu ei”.

  3. Cand o sa ramana statul fara bani de salarii la bugetari si o sa fie necesare taieri de buget, asta va fi unul dintre motive. Sifonarea banului public in mod nesimtit. Cu banii aia cumparau inca 100 de motociclete si asigura si service la intreaga flota existenta.

  4. Bai nene voi stiti cit costa un bec de girofar? Da aia patru politisti in miniatura care invirt becul? De ce va mirati atit daca nu stiti nimic?

  5. Suma este foarte mare când o dai din buzunarul tau, find din banii tuturor e cu totul altceva. Întrebarea este: al cui este atelierul service care face mentenanța? Daca aflați răspunsul veți ști și de ce se face aceasta afacere.

  6. Polițiști și nu numai ei sunt pe lânga niște hoți și corupți de înaltă pregătire, și cei mai mari paraziți și trântori, niște căpușe care se hrănesc din banii publici atât în timpul serviciului cât mai ales la pensionarea ce are loc în jurul vârstei de 50 de ani. Și nu numai ei mai sunt câteva categorii de de paraziți în alte domenii și se știu foarte bine. Putori și hoți corupți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.