EXCLUSIV Portul Galați devine crucial în exportul cerealelor ucrainene spre Africa datorită unei vechi linii de cale ferată cu ecartament de tip sovietic. Grindeanu: Trenurile ucrainene nu mai pierd timpul la graniță cu schimbarea roților

CFR Marfă, profit de 77 milioane lei 6 luni 2023 nu e risc de faliment Sursa foto: CFR Marfă, Facebook

O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosinței în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat pentru Economedia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

De ce e atât de importantă? ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a declarat Grindeanu pentru Economedia.

Ministrul Transporturilor a mai spus că avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Potrivit lui Grindeanu, transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navel din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”.

România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina şi sau Republica Moldova şi implicit pentru economia celor două ţări, a mai spus Grindeanu într-o postare pe Facebook. “În cadrul videoconferinţei de astăzi cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, am luat în discuţie soluţiile pe care România le oferă în aceste momente. Am subliniat implicarea #României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum şi circulaţia continuă şi cu prioritate a acestora”, a precizat Grindeanu.

El a adăugat că liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova şi Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, ţară ţerţă) “reprezintă o altă variantă pe care o oferim”.

Potrivit ministrului Transporturilor, creşterea capacităţii de operare a Portului Constanţa reprezintă un sprijin major pentru fluxurile de mărfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova.

“Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanţa reprezintă un alt ajutor pe care îl oferim în aceste momente atât Ucrainei, cât şi Republicii #Moldova. Navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile româneşti şi sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare”, a mai scris ministrul.

El a precizat că mărfurile care au destinaţia Ucraina, în special containerele, sunt primite şi descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora este pusă la dispoziţie inclusiv o linie de containere pe relaţia Constanţa – Giurgiuleşti (Republica Moldova).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Doamne ! Toata sleahta politica a uitat cel mai potent judet al tarii. Condus de PSD, fireste. Galatiul. Industrie, port fluvial si maritim prin Dunarea maritima, siderurgie, constructii navale, viticultura, pomicultura. Numai Galatiul ar pute sustine intreaga Romanie ! No, acum sa-si blesteme zilele ukrainienii ca ne-au scufundat nava aia pe Sulina.
    Ce oportunitate pe Galati !

  2. Galați are o oportunitate mare acum ,posibil si Brăila. Si mai este transportul cu șlepul de care nu se zice nimic.

    • InEuropa stiu doar Spania ca foloseste ecartamentul mare Daca mai stiti si altele as fi curios sa le aflu !
      In compensatie va spun CUM s-a adoptat de rusi ecartamentul mare : Cand s-a propus constructia primei cai ferate in Rusia – normal, a fost intrebat tarul daca se accepta ecartamentul european – sau sa-l facem mai mare – Se zice ca tarul a raspuns scurt : Na huia bolshe ! Care s-ar traduce – liber : de ce mai mare ? Sau ad literam : Cu o su la mai mere ! Si subalternii supusi – ca doar asa e mujicul – i-ar fi masurat “scarbavnica unealte ” si lungimea rezultata a fost adaugata la ecartemwntul european !

  3. Grindeanu a inventat ecartamentul sovietic!
    Sunt multe tari care folosesc ecartament larg, in afara de fostul bloc sovietic si nu e inventat de rusi.

    • E inventat de americani ecartamentul de 1520 mm (de fapt 1524 mm, adica 5 picioare), pentru ca tzarul a adus ingineri americani pentru a construi primele cai ferate din Rusia. Numai ca, ulterior, americanii au trecut la 1435 mm pentru ca britanicii stabilisera deja acest standard in 1846, iar americanii inca importau locomotive si vagoane din Anglia.
      Dar putem zice ca sovieticii au taiat aia 4 mm din ecartamentul nominal (de la 1524 la 1520), probabil ca sa zica si ei ca au facut ceva. Evident, toate liniile din fosta URSS sunt pe acest ecartament.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.