Explicațiile CNAIR după ce constructorul a frezat betonul pe inelul și rampele Pasajului Berceni: „Cote ale plăcii de suprabetonare diferite față de ce prevede proiectul. Situație neprevăzută” / Constructorul a identificat problemele și le-a rezolvat

Pasaj-Berceni

Constructorul Trameco (Selina) a frezat betonul turnat pe placa de suprabetonare a pasajului de la Berceni după ce a constatat cote diferite față de ce prevede proiectul, o situație „neprevăzută” care a rezultat în urma „consumurilor diferite ale contrasăgeților decât cele preconizate prin calcul”, a transmis Compania de Drumuri (CNAIR) la solicitarea Economedia. La începutul anului constructorul demola rampa pasajului dinspre Jilava din cauza problemelor de execuție, eroare pe care a identificat-o inginerul CNAIR.

„În cadrul breviarelor de calcul și în cadrul pieselor desenate a fost prevăzută turnarea betonului în placa de suprabetonare în mod etapizat, în vederea controlării consumurilor de contrasageata din încărcări permanente și a evitării consumurilor excesive. În realitate, ulterior turnării betonului în placă, în conformitate cu tehnologia prevăzută în cadrul proiectului s-a constatat un consum de contrasageata mai mic decât cel anticipat în breviarele de calcul”, explicațiile CNAIR la solicitarea Economedia.

Deformarea neuniformă, adică diferența între ce s-a calculat și ce a rezultat la punerea în operă, a fost sesizată chiar de constructor în urma măsurătorilor topografice, a mai transmis CNAIR:

„Intervenția pentru frezarea betonului a fost neprevăzută ca urmare a faptului că, în conformitate cu prevederile din proiect și conform tehnologiei de execuție, consumul contrasagetii a fost mai mic decât cel anticipat în breviarele de calcul. În urma turnării placii de suprabetonare, atât pentru inelul central cât și pentru rampele pasajului, s-au înregistrat consumuri diferite ale contrasagetilor decât cele preconizate prin calcul, rezultând astfel, cote ale plăcii de suprabetonare diferite față de prevederile proiectului, fiind necesară adaptarea liniei roșii în consecință. Situația neprevăzută a fost depistată ca urmare a măsurătorilor topografice efectuate de către antreprenor. În acest sens, antreprenorul a decis frezarea cimentului”, a arătat Compania de Drumuri.

Contrasăgeata este „deplasarea pe verticală, opusă sensului de acţiune a forţelor, care se dă diferitelor porţiuni ale unui element de construcție pentru a reduce sau a anula săgeata elastică ce apare din cauza încărcărilor”, potrivit Dexonline. Săgeata unui pod este deformarea (cât se lasă), așa cum s-a întâmplat la Podul peste Argeș de la Adunații Copăceni. Economedia a relatat luna trecută despre lucrările pentru scarificarea cimentului turnat pe rampele și în inelul sensului giratoriu suspendat de la Berceni, un pasaj ajuns la 80% stadiu fizic de execuție și estimat a fi inaugurat în aprilie sau mai. (CNAIR menționează luna martie).

În această primăvară, CNAIR urmează să dea în trafic podurile de la Drajna, Berceni și Popești-Leordeni, cele trei șantiere fiind la 76-80% execuție (detalii aici).

Comentarii

  1. ,,Explicațiile CNAIR după ce constructorul a frezat cimentul pe inelul și rampele Pasajului Berceni : ,,cote ale plăcii de suprabetonare diferite față de ce prevede proiectul. Situație neprevăzută” / Constructorul a identificat problemele și le-a rezolvat”

    Nu cimentul a fost frezat ci betonul . Cimentul este parte componenta a betonului .

  2. In fotografie trebuiau incercuite cu rosu scindura si craca pe care stau sirmulitele utilizate de nenea cu fes . Ele se cheama ca sint ,,sisteme de protectie ”…..

  3. Eh, dacă de acum facultatea de construcții va dura doi ani, să vezi apoi drumuri, poduri, case și blocuri bine făcute…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *