Un număr total de 165 de nave, având la bord 3,7 milioane de tone de produse agricole, au plecat din porturile ucrainene de la Marea Neagră, de la semnarea acordului internaţional intermediat de ONU şi Turcia, a anunţat duminică Ministerul ucrainean al Infrastructurii, informează Reuters, potrivit Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acordul semnat în data de 22 iulie la Istanbul prevede instaurarea unor culoare securizate cu scopul de a permite exportul de cereale blocate în Ucraina.

Ministerul Infrastructurii de a Kiev a adăugat că alte 10 nave încărcate cu 169.300 de tone de produse agricole sunt programate să plece duminică din porturile ucrainene de la Marea Neagră. „La ora locală 10.00 a.m. opt nave au plecat din portul Odesa şi alte două îşi aşteaptă rândul şi condiţii favorabile de navigaţie”, a informat Ministerul ucrainean al Infrastructurii, într-un comunicat de presă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Exporturile de cereale ale Ucrainei s-au redus dramatic după invazia rusească de la finele lunii februarie, care a blocat porturile ucrainene de la Marea Neagră, ceea ce a dus la creştere a preţurilor globale la alimente şi a generat temeri referitoare la o criză alimentară în Africa şi Orientul Mijlociu.

Înainte de război, Ucraina, un mare cultivator şi exportator mondial de cereale, livra pe pieţele externe până la şase milioane de tone de cereale în fiecare lună. După invazia rusească, exporturile de cereale ale Ucrainei au fost reorientate spre transportul rutier şi fluvial cu direcţia Europa de Est, însă cantităţile livrate au fost mult mai mici din cauza unor obstacole logistice.

Porturile ucrainene de la Marea Neagră au fost redeschise graţie unui acord semnat la Istanbul în data de 22 iulie, care va fi valabil timp de ‘120 de zile’, respectiv patru luni, timp în care pot fi transportate cele circa 25 de milioane de tone din silozurile ucrainene înaintea strângerii noii recolte. Navele şi încărcătura ar urma să fie inspectate la Istanbul, sub autoritatea Centrului comun de coordonare (CCC).