Constructorii FCC (Spania) și Astaldi (Italia) au câștigat licitațiile pentru modernizarea și electrificarea loturilor 3 și 4 ale Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea- Episcopia Bihor (frontieră cu Ungaria) a anunțat joi, Compania CFR Infrastructură. Tot joi, Compania transmitea că Asocierea RailWorks Arcada-Alstom a câștigat licitația pentru lotul 1 Cluj-Aghireș (detalii aici). Reabilitarea și electrificarea liniei Cluj – Oradea alături de modernizarea Magistralei Caransebeș – Timișoara – Arad sunt cele două mari proiecte CFR cu finanțare prin PNRR (aproximativ 3 miliarde euro, la valorile actualizate). Borna din PNRR prevede semnarea a 50% dintre contractele feroviare până la finalul anului, misiune aproape imposibilă având în vedere contestațiile de pe toate cele 4 loturi Caransebeș – Arad și întârzierea la desemnarea câștigătorilor pe Cluj – Oradea.
Pentru lotul 3 Poieni-Aleșd Asocierea FCC – Gulermark a câștigat cu o ofertă de 2,1 miliarde lei în timp ce lotul 4 Aleșd-Frontieră Ungaria a fost câștigat de Asocierea Astaldi – Pizzarotti – Salcef cu 2,4 miliarde lei, a transmis CFR Infrastructură : ,, Oferta financiară depusă de Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea POIENI – ALEȘD (LOTUL 3), iar oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare pentru secțiunea ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4). Cele două contracte de achiziţie publică urmează a fi încheiate şi semnate, de ambele părţi, la finalul perioadei legale de contestaţii. Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.”
CFR Infrastructură urmează să anunțe câștigătorii licitației și de pe lotul 2 Aghireș-Poieni, un contract de 1,4 miliarde lei unde concurează Arcada-Alstom, Astaldi, FCC și Yapi (Turcia)