Cumpărătorii britanici devin din ce în ce mai conștienți de “shrinkflation”, în condițiile în care producătorii de alimente reduc dimensiunile pachetelor, în timp ce practică prețuri identice sau mai mari decât înainte.
Două treimi dintre consumatori au observat că unele produse s-au micșorat, iar 83% sunt îngrijorați că această tendință este în creștere, potrivit unui studiu realizat de Barclays, citat de Bloomberg. Potrivit studiului, ciocolata, chipsurile, biscuiții și batoanele sunt cele mai probabile candidate la “shrinkflation”. Adică le scade gramajul, dar prețul nu se schimbă. Dimpotrivă, chiar crește în unele cazuri.
Inflația alimentară se dovedește a fi deosebit de persistentă în Marea Britanie, ceea ce a dus la acuzații potrivit cărora supermarketurile și producătorii de alimente mențin prețuri mai mari.
Producătorii de alimente au ripostat, afirmând că transferă prețurile mai mici către consumatori cât de repede pot.
Pentru a economisi bani, consumatorii s-au orientat către magazinele de tip discount Aldi și Lidl și au cumpărat produse sub mărcile proprii ale magazinelor.
Potrivit Barclays, aproximativ o cincime dintre cumpărători nu mai cumpără produsele care au fost micșorate, preferând să cumpere în vrac pentru un raport calitate-preț mai bun.