Fenomenul shrinkflation/ Cumpărătorii din Marea Britanie văd la raft tot mai multe produse cu gramaj redus, dar cu prețuri mari

dublu-standard.-magazin Magazin supermarket, sursa Pexels.com

Cumpărătorii britanici devin din ce în ce mai conștienți de “shrinkflation”, în condițiile în care producătorii de alimente reduc dimensiunile pachetelor, în timp ce practică prețuri identice sau mai mari decât înainte.  

Două treimi dintre consumatori au observat că unele produse s-au micșorat, iar 83% sunt îngrijorați că această tendință este în creștere, potrivit unui studiu realizat de Barclays, citat de Bloomberg. Potrivit studiului, ciocolata, chipsurile, biscuiții și batoanele sunt cele mai probabile candidate la “shrinkflation”. Adică le scade gramajul, dar prețul nu se schimbă. Dimpotrivă, chiar crește în unele cazuri.

Inflația alimentară se dovedește a fi deosebit de persistentă în Marea Britanie, ceea ce a dus la acuzații potrivit cărora supermarketurile și producătorii de alimente mențin prețuri mai mari.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Producătorii de alimente au ripostat, afirmând că transferă prețurile mai mici către consumatori cât de repede pot.
Pentru a economisi bani, consumatorii s-au orientat către magazinele de tip discount Aldi și Lidl și au cumpărat produse  sub mărcile proprii ale magazinelor.

Potrivit Barclays, aproximativ o cincime dintre cumpărători nu mai cumpără produsele care au fost micșorate, preferând să cumpere în vrac pentru un raport calitate-preț mai bun.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: