Comisia Europeană va comunica miercuri producătorilor auto că va impune tarife vamale suplimentare, de până la 25%, pentru vehiculele electrice importate din China, începând de luna viitoare, a dezvăluit Financial Times citând surse din apropierea acestui dosar, transmite Agerpres.
Executivul comunitar este aşteptat să anunţe noile tarife care sunt motivate prin subvenţiile excesive de care au beneficiat constructorii auto chinezi, a adăugat Financial Times.
La aproape o lună după ce Washingtonul a mărit de patru ori tarifele pentru vehiculele electrice din China, până la 100%, Bruxelles-ul ar urma să anunţe tarife mult mai mici pentru importurile de automobile electrice produse de constructori chinezi precum BYD şi Geely dar şi pentru constructorii occidentali, cum este Tesla, care exportă în Europa automobilele asamblate în China.
Decizia Bruxelles-ului vine într-un moment în care constructorii auto europeni se luptă cu un val de automobile electrice ieftine oferite de rivalii chinezi.
Cu toate acestea, există un sprijin foarte mic pentru planurile Comisiei din partea industriei auto europene. Constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de vânzările de pe piaţa din China, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene importă propriile lor vehicule produse în China.
Autorităţile de la Beijing au criticat decizia Bruxelles-ului de a demara o investigaţie asupra subvenţiilor de care au beneficiat constructorii chinezi, a făcut un apel pentru cooperare şi lobby în ţările membre UE, dar nu a transmis în mod clar care va fi răspunsul său la noile tarife ale UE.
O serie de directori de la constructorii auto tradiţionali din Europa au declarat recent pentru Reuters că tarifele vamale mai mari ar putea diminua sau elimina, temporar, avantajul pe partea de cost de care se bucură constructorii chinezi. Însă aceste tarife nu vor elimina realitatea că preţul de cost mai mic al automobilelor electrice Made in China îi va forţa pe producătorii europeni să ia măsuri. Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că producătorii auto europeni nu au prea mult la dispoziţie pentru a-şi ajusta afacerile şi depind de eliminarea “procedurilor birocratice şi haosului în materie de reglementare pe care îl avem la noi acasă”.