Finanțare europeană pentru proiectarea Centurii Timișoara, secțiunea de vest. Timișoara, al treilea municipiu din România cu centură inelară

Timisoara Sud

Compania de Drumuri a semnat contractul pentru finanțarea europeană a Centurii Timișoara- Vest, etapa de realizare a Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic. Centura Timișoara Vest va avea o lungime de 13,6 kilometri, iar documentația tehnică trebuie predată la începutul anului viitor, având aproape un an întârziere față de termenul inițial din contract. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic costă 5 milioane lei din care 3,6 milioane contribuția UE prin Fondul de Coeziune, transmite CNAIR. La semnarea contractului de proiectare cu Search Corporation (ianuarie 2021), fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă arăta că, atât Centura Timișoara Sud ( în execuție) cât și Centura de nord  sunt prevăzute cu o singură bandă pe sens, dar că secțiunea de vest trebuie să fie la profil de drum expres, cu 4 benzi și separatoare de sens. După București și Rădăuți, Timișoara va avea o centură inelară :

,,Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii in rețeaua de drumuri europene. Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.)

2. Pregătirea documentației de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări și asigurarea asistenței tehnice necesară Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări.

Scopul prezentului Contract de Finanțare este construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN69 cu DJ591 ce va ocoli orașul prin vest, făcând legătura cu DN 69, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport prin crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării, reducerea numărului de accidente.”

Șantierul Centurii Timișoara Sud unde lucrează Tirrena Scavi avansează foarte greu, cu 55 % stadiu fizic de execuție în august, ultimul termen pentru finalizare fiind decembrie 2022, imposibil de respectat. La sfârșitul lunii, CNAIR ar putea emite un al doilea certificat negativ dacă antreprenorul nu reintră în graficul normal de execuție. Rezilierea contractului se putea face și fără a aștepta procedurile din certificatele intermediare, mobilizarea pe șantier fiind insuficientă.

Sursa imagine: Cătălin Drulă, Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.