Finlanda vrea să producă baterii pentru automobilele electrice. Țara scandinavă rafinează jumătate din cobaltul produs în Europa

helsinki-3778360_1280-e1549617863711

Finlanda a început să caute investitori dispuşi să o ajute, în următorii ani, să pună la punct o nouă industrie având în centru producţia de baterii pentru automobilele electrice, transmite Bloomberg.

Această ţară scandinavă, care rafinează mai mult de jumătate din cobaltul produs în Europa, a publicat marţi un raport în care îşi prezintă avantajele.

Unul dintre avantajele cheie menţionate de Finlanda în oferta sa către investitori sunt stocurile de minerale necesare pentru producţia acestor baterii, arată un raport al Ministerului Economiei. De asemenea, autorităţile de la Helsinki subliniază preţurile reduse la energie şi apropierea de facilităţile europene de producţie de automobile.

„Accesul Finlandei la unele dintre materiile prime necesare pentru producţia de baterii precum şi oferta abundentă de energie electrică verde pun ţara într-o poziţie fantastică pentru a atrage capacităţi de producţie a celulelor pentru baterii”, susţine James Frith, analist la BloombergNEF.

Potrivit analiştilor de la Bank of America, piaţa mondială a bateriilor pentru automobilele electrice ar urma să înregistreze un ritm mediu de creştere de 52% pe an până în 2025, anul când cererea va depăşi capacitatea, iar piaţa totală ar putea ajunge la 247 de miliarde de dolari în 2030.

Pentru moment, Finlanda nu are expertiză în producţia de celule pentru baterii şi este în urma unor rivali europeni, precum ţara vecină Suedia, unde uzina de baterii a companiei Northvolt AB ar urma să demareze producţia la finele acestui an.

Finlanda nu are în prezent astfel de facilităţi de producţie. În raportul Ministerului Economiei se precizează că la nivel global există o competiţie acerbă pentru muncitori calificaţi iar construcţia unei facilităţi de producţie a celulelor pentru baterii costă „mai multe miliarde de euro”.

„Producţia de celule este desigur vedeta industriei bateriilor pentru automobilele electrice, dar există multe alte etape ale lanţului de aprovizionare care pot aduce valoare unei ţări” susţine James Frith, analist la BloombergNEF.

Sursa: Agerpres

Foto: Helsinki, capitala Finlandei / Sursa: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *