ANRE a făcut bilanțul reclamațiilor depuse în cursul anului 2022 de clienții firmelor de gaz și energie electrică.
Au fost depuse și soluționate, spune ANRE, 39001 reclamații formulate de persoane fizice şi juridice beneficiare ale serviciilor prestate de operatorii economici din sectoarele energiei electrice și gazelor naturale. Dintre aceste, 25.974 reclamații au fost înregistrate în sectorul energiei electrice, iar în sectorul gazelor naturale 13.027.
Tendința de adresare a reclamațiilor se menține în creștere față de anii anteriori, prin comparație cu anul 2021, în anul 2022, fiind înregistrată o creștere a numărului de reclamații de 64%.
Cel mai adesea au fost semnalate aspecte legate de emiterea și facturarea propriu-zisă a energiei electrice și gazelor naturale cu aplicarea schemelor de compensare și a plafonărilor de către furnizori, de contractarea energiei electrice și gazelor naturale, de problemele apărute la racordarea la sistemele/rețelele de gaze naturale/energie electrică a utilizatorilor, inclusiv a prosumatorilor, dar și aspecte legate de instalarea grupurilor de măsurare, precum și de citirea indexului afișat de acestea.
Pe parcursul anului 2022 au fost date 2.776 de sancțiuni contravenționale operatorilor economici din sectorul energiei, în valoare totală de 37.193.684 lei.
În domeniul energiei electrice, au fost aplicate 2.371 sancțiuni contravenționale, în valoare de 25.723.684 lei. În domeniul gazelor naturale, au fost date 405 sancțiuni contravenționale în valoare de 11.470.000 lei.