Firmele străine de închirieri se tem că nu își vor mai recupera avioanele de Rusia, pe măsură ce se apropie termenul limită de 28 martie, până la care operatorii aerieni ruşi ar trebui să returneze peste 400 de avioane închiriate, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele mai multe dintre avioane încă zboară pe rute interne ruseşti, spune compania de consultanţă IBA, deşi Bermude şi Irlanda – unde sunt înmatriculate majoritatea avioanelor respective – au suspendat certificatele de navigabilitate, ceea ce înseamnă de obicei că ar trebui să fie consemnate la sol.

Aviaţia a fost o victimă de afaceri timpurie a invaziei Rusiei în Ucraina, deoarece Occidentul şi Rusia au impus interdicţii în spaţiul aerian.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Acum, locatorii se confruntă cu deprecieri mari sau cu o luptă lungă pentru asigurări, pe măsură ce termenul limită de 28 martie se apropie, pentru rezilierea contractelor de leasing de avioane, sub sancţiunile Uniunii Europene.

”Mă tem că vom asista la cel mai mare furt de aeronave din istoria aviaţiei civile comerciale”, a declarat Volodimir Bilotkaci, profesor asociat de management al transportului aerian la Institutul de Tehnologie din Singapore.

Înregistrarea dublă nu este permisă conform regulilor internaţionale, dar Rusia a mutat deja mai mult de jumătate din aeronavele deţinute de străini în propriul registru, după ce a adoptat o lege care permite acest lucru, a anunţat miercuri guvernul rus.

Guvernul a mai spus că 78 de avioane închiriate transportatorilor ruşi au fost confiscate în străinătate şi nu vor zbura înapoi în Rusia, a anunţat marţi agenţia de presă Interfax.

Principalul locator de avioane Avolon a reziliat toate contractele de închiriere ale companiilor aeriene ruse şi a reposedat patru dintre cele 14 aeronave închiriate unor companii aeriene ruse din afara ţării, a declarat vineri o sursă familiarizată cu problema. Nu este clar dacă cele patru avioane fac parte din cele 78 raportate de Moscova.

Deşi avioanele sunt asigurate, natura şi amploarea fără precedent a potenţialelor pierderi va însemna probabil ani de litigii între locatori şi asigurători, înainte de luarea oricăror decizii privind plăţile, spun analiştii.