Firmele străine se tem că nu își vor mai recupera 400 de avioane închiriate în Rusia

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Firmele străine de închirieri se tem că nu își vor mai recupera avioanele de Rusia, pe măsură ce se apropie termenul limită de 28 martie, până la care operatorii aerieni ruşi ar trebui să returneze peste 400 de avioane închiriate, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Cele mai multe dintre avioane încă zboară pe rute interne ruseşti, spune compania de consultanţă IBA, deşi Bermude şi Irlanda – unde sunt înmatriculate majoritatea avioanelor respective – au suspendat certificatele de navigabilitate, ceea ce înseamnă de obicei că ar trebui să fie consemnate la sol.

Aviaţia a fost o victimă de afaceri timpurie a invaziei Rusiei în Ucraina, deoarece Occidentul şi Rusia au impus interdicţii în spaţiul aerian.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Acum, locatorii se confruntă cu deprecieri mari sau cu o luptă lungă pentru asigurări, pe măsură ce termenul limită de 28 martie se apropie, pentru rezilierea contractelor de leasing de avioane, sub sancţiunile Uniunii Europene.

”Mă tem că vom asista la cel mai mare furt de aeronave din istoria aviaţiei civile comerciale”, a declarat Volodimir Bilotkaci, profesor asociat de management al transportului aerian la Institutul de Tehnologie din Singapore.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Înregistrarea dublă nu este permisă conform regulilor internaţionale, dar Rusia a mutat deja mai mult de jumătate din aeronavele deţinute de străini în propriul registru, după ce a adoptat o lege care permite acest lucru, a anunţat miercuri guvernul rus.

Guvernul a mai spus că 78 de avioane închiriate transportatorilor ruşi au fost confiscate în străinătate şi nu vor zbura înapoi în Rusia, a anunţat marţi agenţia de presă Interfax.

Principalul locator de avioane Avolon a reziliat toate contractele de închiriere ale companiilor aeriene ruse şi a reposedat patru dintre cele 14 aeronave închiriate unor companii aeriene ruse din afara ţării, a declarat vineri o sursă familiarizată cu problema. Nu este clar dacă cele patru avioane fac parte din cele 78 raportate de Moscova.

Deşi avioanele sunt asigurate, natura şi amploarea fără precedent a potenţialelor pierderi va însemna probabil ani de litigii între locatori şi asigurători, înainte de luarea oricăror decizii privind plăţile, spun analiştii.