Retailerul Flanco a încheiat primele şapte luni ale anului cu o valoare a vânzărilor de 650 milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit unui comunicat de presă. Prin comparaţie, piaţa produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 9%.
În prima jumătate a anului, Flanco a deschis cinci noi magazine în oraşe importante din ţară, printre care al doilea magazin din Braşov, al doilea din Focşani, a patra locaţie în Piteşti şi a 11-a din capitală.
„După cinci ani cu evoluţii de piaţă diferite, cinci ani în care comportamentul de consum s-a modificat semnificativ de cel puţin trei ori, primele şapte luni ale anului 2024 marchează o revenire semnificativă a interesului clienţilor pentru magazinele fizice. De altfel, magazinele fizice Flanco au o creştere de peste 20% faţă de perioada similară din 2023, aceasta venind după o altă creştere de 22%, în 2023 faţă de 2022. Piaţa de produse electronice şi electrocasnice a crescut în perioada analizată cu 9% în 2024 faţă de 2023 şi cu doar 3% în 2023 faţă de 2022”, spune Dragoş Sîrbu, CEO Flanco.
Anul 2024 a fost marcat de proiecte importante pentru retailer. Repoziţionarea ca prima reţea de magazine Smart Discounter din retailul electro-IT românesc si o nouă identitate de brand au presupus începerea unui proces complex de reamenajare a magazinelor, care se va întinde pe parcursul a trei ani.
Totodată, retailerul a achiziţionat în acest an primele sale două proprietăţi de real estate, în care va dezvolta de la zero magazine tip greenfield.
„Până la finalul anului, vom lansa aplicaţia mobilă Flanco Buzz, vom finaliza reamenajarea tuturor magazinelor din centrele comerciale mari sub noua identitate de brand şi vom deschide alte patru magazine Smart Discounter în oraşe mari din ţară”, spune Dragoş Sîrbu.