Focul și gheața pun bețe în roate industriei auto. Producția de mașini se confruntă cu întreruperi la nivel mondial din cauza lipsei de cipuri
Un incendiu la o fabrică de semiconductori din Japonia, vremea rece în America de Nord și concurența continuă pentru cipuri afectează în același timp industria auto globală, ceea ce exacerbează deficitul de aprovizionare cu componente cheie cu care producătorii se confruntă de la finalul anului trecut, scrie Bloomberg.
O secțiune dintr-o fabrică administrată de Renesas Electronics Corp., unul dintre cei mai mari producători de cipuri auto, a fost afectată de un incendiu, vineri, potrivit companiei.
De asemenea, Toyota Motor Corp., un important client al Renesas, a transmis anterior că lipsa semiconductorilor provocată de vreme rece o va obliga să suspende activitatea la o fabrică din Cehia timp de două săptămâni.
Producătorii de autovehicule se confruntau deja cu o lipsă de cipuri la nivel mondial cauzată de cererea în creștere pentru laptopuri, tablete și electronice de uz casnic din partea celor care lucrează de acasă în timpul pandemiei.
Acum, cu lanțurile de aprovizionare deja întrerupte, producătorii trebuie să facă față și vremii nefavorabile, dar și altor blocaje neprevăzute în încercarea de a menține producția și de a-și reveni după o scădere accentuată a vânzărilor, anul trecut, din cauza pandemiei.
„Va exista un impact”, a declarat un analist al Bloomberg Intelligence despre incendiul de la fabrica Renesas. Marea întrebare este dacă Toyota, care și-a gestionat lanțul de aprovizionare mai bine decât alți producători de automobile, va fi afectată, a spus el. „Acest lucru este teribil pentru lanțul de aprovizionare cu automobile. S-ar putea să trebuiască să se îndrepte spre a deține mai mult inventar”, potrivit analistului.
Următorii producători auto au avertizat cu privire la întreruperile în aprovizionarea cu cipuri în ultima săptămână:
Toyota a declarat sâmbătă că fabrica Kolin din Cehia, care produce mașina compactă Aygo pentru piața europeană, va fi oprită. Fabrica a fost afectată de livrări reduse de semiconductori, din cauza întârzierilor producției cauzate de vremea rece din SUA.
Ford Motor Co. a declarat că situația semiconductorilor și lipsa de piese cauzate de furtuna de iarnă din SUA din februarie vor face ca o parte din producție să fie pusă pe pauză. Camioanele F-150 și SUV-urile Edge vor fi asamblate fără anumite piese, inclusiv unele module electronice care conțin cipuri rare.
Nissan Motor Co. ajustează programele de producție din America de Nord din cauza penuriei de semiconductori. Operațiunile din Smyrna, Tennessee și Canton, Mississippi, au fost afectate, în timp ce uzina producătorului din Aguascalientes din Mexic va fi offline marți, potrivit Azusa Momose, o purtătoare de cuvânt a Nissan.
Honda Motor Co. a avertizat că unele fabrici din SUA și Canada se vor confrunta cu întreruperi ale activității săptămâna viitoare, deoarece pandemia, lipsa de cipuri și vremea severă de iarnă îi vor afecta lanțul de aprovizionare. Producătorul auto va opri lucrările la uzinele din Marysville și East Liberty din Ohio, precum și la altele din Indiana, Alabama și Ontario, posibil pentru o săptămână, a spus acesta.
Uzina Autoeuropa a Volkswagen AG din Portugalia va opri producția în perioada 22-28 martie din cauza lipsei de semiconductori.
CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat la Bloomberg Television că producătorul german de automobile nu poate garanta că va evita întreruperi de producție legate de lipsa globală de cipuri, deși acestea au fost evitate până acum.
Mitsubishi Motors Corp. reduce producția internă de vehicule cu 4.000-5.000 de unități în martie din cauza penuriei de semiconductori și își revizuiește planurile de producție pentru luna aprilie.
Toyota a avertizat săptămâna trecută că frontul de aer rece din SUA a redus oferta de produse petrochimice, afectând producția din State și Mexic. Se așteaptă ca unele producții sau fabrici să fie oprite temporar timp de câteva zile în Kentucky, Virginia de Vest și Mexic, a spus compania.
Toray Industries Inc. și-a avertizat clienții care îi cumpără fibra Nylon 66, utilizată în principal pentru airbag-urile vehiculelor, că este posibil să nu-și poată îndeplini obligațiile de furnizare a produsului, deoarece nu are suficiente materii prime pentru a-l produce din cauza frigului din SUA.
Și în România, Dacia și Ford au suspendat recent producția de vehicule și motoare, ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto.