Ford Motor Co a anunţat joi o serie de acorduri pentru a accelera trecerea spre vehiculele electrice (EV), inclusiv aprovizionarea cu baterii şi materii prime, de la firme precum CATL din China şi gigantul minier australian Rio Tinto, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Acordurile sunt parte a eforturilor Ford de a ajunge la o producţie anuală de EV de 600.000 de unităţi pe plan global până în 2023, şi peste două milioane până la finalul lui 2026.
Ford a precizat că vrea să ajungă la o rată de creştere anuală compusă (RCAC) de peste 90% pentru vehicule electrice până în 2026, mai mult decât dublu faţă de nivelul estimat de creştere pentru industria auto.
„Punem în aplicare sistemul industrial pentru a fabrica rapid vehicule electrice pe scară mare”, a afirmat directorul general al Ford, Jim Farley.
În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc.
Ford a anunţat că va forma două afaceri auto “distincte”, una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro. De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, faţă de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunţat anterior.
Ca parte a planului de a majora capacitatea, Ford va folosi pentru vehiculele electrice baterii litiu-fosfat de fier, furnizate de CATL (producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice).
De asemenea, Ford lucrează şi cu firmele sud-coreene LG Energy Solution şi SK Innovation.
Ford şi-a asigurat aprovizionarea pentru aproximativ 70% din capacitatea de baterii necesară pentru a ajunge la o rată anuală de producţie de peste două milioane până la finalul lui 2026.