Ford Motor spune că intenţionează să construiască, profitabil, milioane de vehicule electrice pe an

Foto: Fabrica Ford din Craiova (InquamPhotos / Adel Al Haddad) Foto: InquamPhotos / Adel Al Haddad)

Ford Motor spune că intenţionează să construiască în mod profitabil milioane de vehicule electrice pe an în doar patru ani, relatează CNBC, citat de News.ro. Aceasta deși bateriile pentru vehicule electrice sunt insuficiente, iar costurile pentru materiale precum nichelul şi cobaltul sunt în creştere.

Săptămâna trecută, producătorul de automobile din Detroit a oferit investitorilor puţin mai multă claritate cu privire la modul în care intenţionează să atingă acest obiectiv şi să-şi transforme afacerea construită pe maşini care consumă benzină.

Deoarece vehiculele electrice deţin o cotă tot mai mare pe piaţa auto mondială, Ford a anunţat în martie că îşi va reorganiza afacerile şi îşi va separa activităţile legate de motoarele cu ardere internă şi cele privind vehiculele electrice.

Până în 2026,  compania a spus că se aşteaptă să construiască peste 2 milioane de vehicule electrice anual – aproximativ o treime din producţia sa globală totală – în timp ce îşi va extinde marja de profit operaţional.

Analiştii de pe Wall Street au fost în general optimişti în ceea ce priveşte planul, dar unii şi-au exprimat scepticismul cu privire la lipsa de detalii despre modul în care compania intenţionează să depăşească provocările de aprovizionare de pe piaţă.

Ford le-a spus investitorilor că şi-a asigurat suficiente baterii pentru a-şi atinge obiectivul pe termen scurt: 600.000 de vehicule electrice pe an până la sfârşitul anului 2023.

De acum, Ford Motor a spus că şi-a asigurat aproximativ 70% din ceea ce are nevoie pentru a-şi atinge obiectivul în 2026.

În loc să schimbe doar motoarele cu ardere internă cu baterii şi motoare electrice, compania regândeşte complet modul în care îşi dezvoltă vehiculele şi cum le păstrează proaspete în timp.

Compania vede o nouă eră, în care îşi va putea reîmprospăta vehiculele electrice cu upgrade-uri la software, baterii şi motoare electrice, la fel ca Tesla.

Asta înseamnă că cele mai costisitoare părţi ale unui vehicul – panourile caroseriei din tablă şi suporturile care formează proporţiile sale generale – nu vor trebui schimbate la fel de des.

 

Foto: InquamPhotos / Adel Al Haddad)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *