Ford Motor Company a suspendat livrările de SUV-uri, camionete şi maşini sport către China, în contextul tarifelor vamale de retorsiune impuse de autorităţile chineze, care pot ajunge până la 150%, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”Am ajustat exporturile din SUA către China în lumina tarifelor actuale”, a transmis Ford într-un comunicat oficial.

Compania a oprit săptămâna trecută expedierea unor modele emblematice, precum F-150 Raptor, Mustang, SUV-ul Bronco produs în Michigan şi Lincoln Navigator fabricat în Kentucky. Măsura vine într-un moment dificil pentru industria auto americană, pe fondul incertitudinilor legate de tarifele impuse şi apoi suspendate periodic de preşedintele Donald Trump.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Potrivit The Wall Street Journal, care a citat surse apropiate situaţiei, această decizie a fost luată pentru a evita pierderile generate de costurile suplimentare ale exportului de vehicule asamblate în SUA către China.

Exporturile de motoare şi transmisii fabricate în SUA către China vor continua, în ciuda suspendării exporturilor de vehicule complete. De asemenea, modelul Lincoln Nautilus, produs direct în China, nu este afectat de aceste tarife şi va continua să fie livrat.

Deşi Ford este considerată una dintre companiile cel mai bine poziţionate pentru a rezista în faţa tarifelor, producând aproximativ 80% dintre vehiculele vândute în SUA pe teritoriul american, compania a avertizat că ar putea creşte preţurile noilor modele dacă tarifele vor rămâne în vigoare. Informaţia a fost transmisă într-un memoriu intern adresat dealerilor, consultat de Reuters.

O analiză recentă a Center for Automotive Research arată că tarifele de 25% impuse de Trump pentru importurile auto ar putea duce la o creştere a costurilor pentru producători de aproximativ 108 miliarde de dolari în 2025.

Trump a sugerat săptămâna trecută că ia în considerare o revizuire a tarifelor auto, menţionând posibilitatea unor scutiri de la taxele existente — o declaraţie care lasă loc de negocieri, dar nu oferă deocamdată certitudine pentru producătorii afectaţi.