Ford Motor va desfiinţa 3.000 de locuri de muncă. Compania face restructurări pentru a ajunge din urmă Tesla pe piața mașinilor electrice

Foto: Fabrica Ford din Craiova (InquamPhotos / Adel Al Haddad) Foto: InquamPhotos / Adel Al Haddad)

Ford Motor va desfiinţa un total de 3.000 de locuri de muncă, salariate şi contractuale, mai ales în America de Nord şi India, în cadrul restructurării puse în practică pentru a ajunge din urmă Tesla în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, bazate pe software, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Directorul general al Ford, Jim Farley, a spus de luni de zile că producătorul de automobile din Dearborn, Michigan, are prea mulţi oameni şi că nu suficientă forţă de muncă are abilităţile necesare, pe măsură ce industria auto trece la vehiculele electrice şi serviciile digitale.

”Eliminăm locuri de muncă, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în întreaga afacere. Veţi auzi mai multe detalii de la liderii zonei dumneavoastră de afaceri, mai târziu în această săptămână”, au scris Farley şi preşedintele Ford, Bill Ford, într-un e-mail comun.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acţiunile Ford au scăzut luni cu 4,8%, pe fondul scăderilor mai ample de pe Wall Street.

La fel ca alţi producători auto consacraţi, Ford are o forţă de muncă angajată în mare parte pentru a susţine o gamă tradiţională de produse, cu tehnologie de ardere internă.

Farley a elaborat o strategie pentru Ford, de a dezvolta o gamă largă de vehicule electrice.

La fel ca Tesla, Ford vrea să genereze mai multe venituri prin servicii care depind de software-ul digital şi de conectivitate.

Marjele de profit înainte de impozitare ale Tesla le-au depăşit-o pe cele ale Ford în acest an, iar Farley a fost direct cu privire la necesitatea reducerii costurilor.

În e-mailul de luni adresat personalului, Farley şi Ford au spus că structura de costuri a companiei ”este necompetitivă faţă de concurenţii tradiţionali şi noi”.

Creşterea preţurilor bateriilor, materiilor prime şi transporturilor maritime pune o presiune suplimentară asupra Ford şi a altor producători de automobile.

Totuşi, Ford a respectat prognoza de profit pentru întregul an, în pofida costurilor mai mari din cauza inflaţiei.

Ford a început să-şi separe operaţiunile în operaţiuni electrice, cu motoare cu ardere şi vehicule comerciale.

Farley a spus în iulie că ”se va produce o reducere a costurilor” în operaţiunile legate de vehiculele cu ardere internă.

Dar Ford a declarat luni că reducerile de personal vor afecta toate părţile companiei.

La sfârşitul anului 2018, grupul rival General Motors a decis să reducă 14.000 de locuri de muncă, în cadrul pregătirilor pentru accelerarea strategia privind vehiculele electrice.

Operaţiunile Ford, GM şi Stellantis din America de Nord se vor confrunta anul viitor cu o nouă problemă legată de forţa de muncă, în negocierile contractuale cu sindicatul United Auto Workers, care reprezintă angajaţii din fabricile producătorilor auto din Detroit din SUA.

Liderii UAW şi-au exprimat îngrijorarea că vehiculele electrice vor însemna mai puţine locuri de muncă în producţie şi mai multe locuri de muncă dispersate în fabrici de baterii şi hardware pentru vehicule electrice, care nu sunt sindicalizate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: