Ford testează o tehnologie pentru semafoare conectate care ar putea deveni automat verde pentru a oferi rute mai clare pentru ambulanțe, mașini de pompieri și vehicule de poliție.
„Fie că este o mașină de pompieri care participă la un incendiu sau o ambulanță care este în drum spre un accident, ultimul lucru pe care cineva și-l dorește este ca acești șoferi să fie prinși printre alte vehicule care așteaptă ca luminile să se schimbe”, a spus Martin Sommer, inginer de cercetare. , Automated Driving Europe, Ford of Europe.
Aglomerația, de asemenea, ar putea fi redusă cu semafoarele care trimit informațiile de cronometrare roșu-verde către vehiculele care se apropie.
Testul a făcut parte dintr-un proiect mai amplu care a implicat testarea vehiculelor automate și conectate și a infrastructurii în rețea în zonele de autostrăzi, urbane și rurale. Această cercetare exemplifica angajamentul Ford de a folosi conectivitatea și inovația pentru a îmbunătăți experiența de conducere.
Pentru a testa tehnologia, Ford a folosit un drum cu opt semafoare consecutive în Aachen, Germania, și două porțiuni cu trei semafoare consecutive chiar în afara orașului, toate amenajate de partenerii proiectului.
Vehiculul de testare Ford Kuga Plug-In Hybrid, echipat cu unități de bord (pentru comunicarea cu infrastructura) și un prototip hardware cu control rapid (pentru rularea software-ului din vehicul), a acționat ca o ambulanță și un vehicul de pasageri pentru diferitele scenarii.
Pentru a testa o situație de intervenție de urgență, vehiculul de testare a făcut semn la semafor să devină verde. Odată ce vehiculul a trecut prin joncțiune, semafoarele au revenit la funcționarea standard.
Pentru testarea situațiilor zilnice de condus, vehiculul de testare a primit informațiile de sincronizare pentru momentul în care semafoarele au trecut de la roșu la verde și de la verde la roșu. Tehnologia Adaptive Cruise Control de la Ford a adaptat apoi viteza vehiculului pentru a se asigura că o proporție mai mare de trafic întâmpină un semafor verde.
Când semaforul era roșu, viteza vehiculului a fost redusă cu mult înaintea intersecției pentru a cronometra apropierea vehiculului pentru a ajunge la semafor în momentul în care acesta a devenit verde, de exemplu de la 50 km/h la 30 km/h.
Pentru vehiculele care se confruntă cu semaforul roșu, tehnologia ar putea contribui în continuare la minimizarea frânărilor bruște și a timpului petrecut în oprire. Vehiculul a primit informațiile semaforului cu mult înainte de joncțiune și a încetinit mai devreme, contribuind la reducerea aglomerației.
Comunicarea dintre vehicule și semafoare este activată de tehnologia C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything), o platformă unificată care conectează vehiculele la infrastructura rutieră, alte vehicule și alți utilizatori ai drumului.
„Schimbul de date între mașini, vehicule de urgență și semafoare în timp real, folosind cea mai recentă tehnologie de telefonie mobilă, face traficul rutier mai sigur și mai eficient”, a declarat Michael Reinartz, director, Servicii pentru consumatori și inovare, Vodafone Germania. „Controlul inteligent al semaforului ajută la salvarea de vieți atunci când fiecare secundă contează și, de asemenea, reduce timpii de așteptare inutile și reduce emisiile de CO2.”
Inginerii Ford au testat acest sistem ca parte a proiectului Corridor for New Mobility Aachen-Düsseldorf (ACCorD), finanțat de Ministerul Federal German pentru Digital și Transport și susținut de Universitatea RWTH Aachen, Vodafone, Straßen.NRW (autoritatea rutieră pentru Rinul de Nord). Westfalia) și orașul Aachen. Proiectul a derulat din ianuarie 2020 până în luna martie a acestui an.