Ford a dezvăluit luni planurile pentru șapte noi modele electrice în Europa, un sit de asamblare a bateriilor în Germania și o societate mixtă de producție de celule de nichel în Turcia, ca parte a unei accelerări a dezvoltării de vehicule electrice (EV) pe continent.
“Marșul nostru spre un viitor complet electric este o necesitate absolută pentru Ford pentru a răspunde nevoilor de mobilitate ale clienților dintr-o Europă în transformare”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa.
Ford a declarat că va introduce trei noi vehicule electrice pentru pasageri și patru noi vehicule comerciale electrice în Europa până în 2024, adăugând că intenționează să vândă peste 600.000 de EV-uri în regiune până în 2026, dintre care un vehicul de pasageri, Ford Puma, plus două comerciale, Transit Courier și Turneo Curier vor fi construite la fabrica din Craiova, vândută recent către Ford Otosan din Turcia.
Acest lucru, a spus Ford, o va ajuta să își atingă obiectivul global de a vinde peste 2 milioane de EV-uri pe an și de a obține o marjă de profit operațional ajustată de 10% până în 2026.
Actualizarea strategiei pentru Europa vine la scurt timp după ce Ford a anunțat un efort de investiții de 50 de miliarde de dolari pentru a da startul electrificării, care include, de asemenea, gestionarea unității sale de vehicule electrice separat de activitatea tradițională a grupului în domeniul motoarelor cu combustie. citeste mai departe
Ca parte a acestui demers, Ford va aprofunda parteneriatul existent cu Volkswagen, în cadrul căruia constructorul auto american va produce un al doilea vehicul electric pentru piața europeană, bazat pe platforma rivalului german.
Astfel, Ford își va dubla volumul planificat de vehicule care urmează să fie produse pe baza platformei modulare cu propulsie electrică a Volkswagen, cunoscută sub numele de MEB, la 1,2 milioane de unități pe o perioadă de șase ani.
Acest lucru va include investiții de 2 miliarde de dolari la sediul Ford din Köln, în Germania, precum și o nouă unitate de asamblare a bateriilor, programată să intre în funcțiune în 2024.
De asemenea, Ford a declarat că a semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu cu SK On Co, o unitate a companiei sud-coreene SK Innovation, și cu Koc Holding din Turcia pentru un joint-venture în vederea fabricării de celule NMC cu conținut ridicat de nichel pentru asamblarea în module de baterii.
În cadrul actualizării strategiei, Ford Otosan, societatea mixtă a Ford cu Koc Holding, va cumpăra uzina constructorului auto american din Craiova, România, pentru 575 milioane de euro, pentru a crește și mai mult capacitatea de producție de vehicule electrice și comerciale.