Ford vrea să devină o Tesla a vehiculelor comerciale

Ford Sursa foto: Unsplash

Ford a majorat ținta de producție pentru modelul F-150 electric al producătorului auto la 150.000 pe an, de peste trei ori numărul inițial și vrea ca investitorii și clienții de vehicule comerciale să acorde mai multă atenție software-ului și serviciilor pe care Ford dorește să le vândă cu aceste camioane, precum și furgonetelor electrice Transit ale companiei, dar și portofoliului său de vehicule comerciale cu motoare cu ardere.

„Aceasta este prima mișcare a Ford de a începe cu adevărat să se extindă și să aloce resurse serioase pentru veniturile bazate pe software și servicii digitale”, a declarat Jim Farley, CEO-ul Ford, pentru Reuters.

Ford Pro este o unitate autonomă creată în luna mai anul trecut pentru a se concentra exclusiv pe clienții comerciali și guvernamentali ai companiei, iar Ford și-a stabilit un obiectiv de a crește veniturile anuale ale Ford Pro la 45 de miliarde de dolari până în 2025, în creștere cu 67% față de 2019.

Piețele de vehicule comerciale din SUA și Europa sunt fragmentate, a spus Farley. Ford își poate folosi poziția ca principală marcă de vehicule comerciale în Statele Unite și Europa pentru a fi lider în strângerea pieselor pe măsură ce flotele comerciale devin electrice.

„Suntem Tesla din această industrie”, a spus el.

Ford Pro, care va găzdui operațiunile de vehicule comerciale ale producătorului de automobile din Dearborn, Michigan, intensifică acum o afacere de încărcare a vehiculelor electrice comerciale folosind software și lucrători care au venit la bord când Ford a cumpărat startup-ul de încărcare Electriphi în iunie 2021.

Jim Farley și ceilalți directori Ford au spus că tehnologia vehiculelor conectate – inclusiv sistemele telematice care oferă Ford acces la datele vehiculelor sale – oferă companiei o bază mai solidă pentru venituri recurente, servicii de abonament, precum și o activitate sporită de reparații condusă de software care le spune proprietarilor de flote când este timpul pentru întreținerea vehiculului.

Ford poate analiza câte mile parcurge vehiculele dintr-o flotă și unde sunt parcate, pentru a proiecta hardware și software care să permită reîncărcarea la un depozit central sau la domiciliul unui muncitor sau ambele, a spus Muffi Ghadiali, fostul CEO al Electriphi și acum șef al afacerii de încărcare a vehiculelor electrice Ford Pro.

Sursa foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *