Forvia, al şaptelea mare producător de componente auto în funcţie de venituri, a anunţat luni că a fost selectat de BYD pentru aprovizionarea celei de-a doua fabrici europene a companiei chineze, în Turcia, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Forvia este de mult timp partener al BYD şi deja a încheiat acorduri pentru aprovizionarea primei uzine europene a producătorului chinez de vehicule electrice (EV), în Ungaria.
În iulie, BYD a convenit cu Guvernul de la Ankara construirea unei fabrici de un miliard de dolari în Turcia, cu o capacitate anuală de 150.000 de unităţi. Noua uzină din Turcia este o dovadă a dorinţei BYD de a fi mai aproape de marile pieţe auto, dar şi a intenţiei grupului chinez de a se proteja de ameninţarea tarifelor vamale suplimentare.
Tot luni, Forvia a raportat vânzări uşor mai scăzute în trimestrul trei din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023.
În perioada iulie-septembrie 2024, vânzările s-au situat la 6,53 miliarde de euro, un declin anual de 2,6%, în timp ce vânzările în China au scăzut cu 13,5%.
În septembrie, Forvia a revizuit, pentru a doua oară în ultimele trei luni, estimările referitoare la vânzările şi profitul anual, pe fondul provocărilor înregistrate pe pieţele din Europa şi America de Nord, precum şi al întârzierilor din China.
Conform noilor previziuni, Forvia se aşteaptă să înregistreze în acest an o cifră de afaceri cuprinsă între 26,8 şi 27,2 miliarde de euro, faţă de una cuprinsă între 27,5 şi 28,5 miliarde de euro, cât estima anterior. De asemenea, grupul francez mizează pe o marjă operaţională cuprinsă între 5% şi 5,3% din vânzări, mai puţin decât una cuprinsă între 5,6% şi 6,4% din vânzări cât prognoza iniţial.
Dintre cele 10.000 de posturi pe care intenţionează să le elimine în Europa pe parcursul următorilor cinci ani, Forvia intenţionează să desfiinţeze peste 2.800 de posturi până la finele acestui an, urmând ca până la finele lui 2025 să fie anulate, în total, 5.800 de posturi. În plus, majoritatea reducerilor de posturi, care iniţial urmau să se deruleze în perioada 2024-2028, se vor încheia până la finele anului 2027.
Forvia, grupul format în urma fuziunii firmelor Faurecia şi Hella, furnizează componente pentru constructori auto precum Stellantis şi Volkswagen, care se confruntă în prezent cu greve, posibile închideri de uzine şi o cerere slabă pentru automobile electrice.