Asocierea Pizzarotti – Retter a început realizarea drumurilor tehnologice și lucrările de decopertare pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord, ultimul lot de pe Autostrada de Centură a Capitalei pe care nu începuseră încă lucrările. Proiectul tehnic a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR și urmează să fie emis ordinul de începere a lucrărilor. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
„Gata, se lucrează și pe ultimul lot. Am fost pe cel mai nou șantier din regiunea București-Ilfov, și anume pe Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrăzi pentru care am început lucrările și, totodată, lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanța – Nădlac).
La acest moment:
✅️ a fost efectuată procedura de descărcare arheologică a siturilor identificate pe amplasamentul lucrării, rămânând în desfășurare ultimul sit la Zurbaua din cele 12 identificate pe întregul amplasament;
✅️ se lucrează la realizarea drumurilor tehnologice de acces;
✅️ au început lucrările de decopertare a stratului vegetal pe viitorul corp al autostrăzii;
✅️ la Organizarea de șantier situată în zona nodului rutier DN7 sunt în execuție lucrările de realizare a fundațiilor și platformelor din beton necesare pentru stația de asfalt, dar și execuția rețelelor de utilități interioare;
✅️ este în curs de desfășurare transportul componentelor stației de asfalt de la Organizarea de șantier aferentă DN7;
✅️ au început să sosească în șantier utilajele necesare îmbunătățirii terenului de fundare.
✅️săptămâna viitoare vor ajunge în șantier și primele instalații de foraj pentru piloții structurilor”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Între timp, deja au avut loc primele ședinte de planificare a resurselor umane și utilajelor necesare, alături de responsabili de proiect care ies de pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Moldovei A7, construite de aceeași asociere, a declarat Bogdan Andrei, COO Retter, pentru Economedia.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1165026548342533&id=100045055956030&rdid=joqgyDMtvKjHs2O0#
Economedia a scris deja că constructorul Pizzarotti – Retter se pregătește să intre în șantier. Antreprenorul a început lucrările pregătitoare încă din ianuarie, iar Ministerul Transporturilor a emis la finalul lui ianuarie autorizația completă de construire. Constructorul este pregătit să intre în execuția lucrărilor din șantier imediat după predarea amplasamentului, care se estimează în jurul datei de 15 martie, arată informațiile Economedia. Lucrările de execuție vor dura 22 de luni, adică ar trebui să fie finalizate în ianuarie 2027.
În câteva zile urmează să fie emis Ordinul de Începere a Lucrărilor, a mai transmis Ionel Scrioșteanu.
Printre lucrările principale prevăzute în contract, regăsim:
🔹️ pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
🔹️ pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
🔹️ noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A
🔹️ poduri pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999) și peste râul Bâldana (km 4+024).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Acest lot era ultimul tronson din Autostrada Bucureștiului A0 pe care nu erau începute lucrările iar până la sfârșitul anului viitor acest lot va fi dat in trafic, având astfel inelul Bucureștiului, la nivel de autostrada, întreg. Constructorul acestuia este cel al Lotului 1 Ploiești – Mizil A7, pe care l-a finalizat în termenul contractual”, mai susține Scrioșteanu.
În octombrie, MT a emis autorizația parțială pentru lucrări pe Lotul 1 A0 Nord, care vizau jumătate din totalul lucrărilor, iar în ianuarie a fost emisă și Etapa a II-a autorizației.
„Se autorizează executarea lucrărilor de construire, după cum urmează: Lucrări de drum (structură rutieră, terasamente, etc); Lucrări de artă: 1) pasaj pe autostrada de centură peste DJ 601A la km 2+475 (se autorizează inclusiv rampa de acces km 2+300 – km 2+500), 2) pasaj pe DC 143C peste autostrada de centură la km 4+552, 3) pasaj pe drum de exploatare peste autostrada de centură la km 7+864, 4) pod/pasaj pe autostrada de centură peste Râul Colentina, C.F. 300 București – Ploiești, C.F. Mogoșoaia – Buftea, D.E. și bretea 2 nod rutier DN1A la km 10+762 – parțial, 5) pasaj pe autostrada de centură peste DN 1A la km 12+130; Lucrări de scurgerea apelor; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Noduri rutiere: intersecțiite cu DN 7 și DN 1A; Dotări autostradă: parcări de scurtă durată km 3+500 stg/dr și km 14+500 stg/dr (doar lucrări de terasamente, în limita coridorutui de expropriere) și punct de sprijin km 3+500 (doar lucrări de terasamente, în limita coridorului de expropriere); intersecții și restabiliri drumuri existente; Lucrări de siguranța circulafiei; Lucrări de protecția mediului conform Acordului de Mediu Ro-ANPM/nr. 4/13.05.2010 revizuit la data de 12.03.2024 și a Deciziei etapei de încadrare nr. 165/30.09.2024, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, cu condiția respectării legislației de mediu în vigoare”, prevede Autorizația emisă.
Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 100 milioane de lei, fără TVA.
Contractul pentru lotul 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023, astfel că etapa de proiectare avea termen-limită de finalizare octombrie 2024. Deși în Studiul de Fezabilitate erau prevăzute 4 situri arheologice, pe traseu au fost identificate 12 situri, iar lucrările de decărcare arheologică se desfășoară pe traseu.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.
În iulie, CNAIR a semnat cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul Pizzarotti – Retter. Contractul cu o valoare de 19,7 milioane de lei, a fost atribuit oficial pe data de 4 iulie, conform datelor din SEAP.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul lui 2023 (12 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, despre care constructorul spune că va fi inaugurat la finalul lunii aprilie 2025, deși Digi24 a scris că inaugurarea va avea loc în iulie.