FOTO Autostrada Sibiu – Pitești. Au fost produse primele două grinzi din beton din cele 1394 necesare pentru secțiunea 3 Cornetu – Tigveni

Redacția iun. 12, 2025 1 comentarii 3803 vizualizări
primele două grinzi din beton din cel 1394 necesare pentru secțiunea 2 Cornetu - Tigveni Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Au fost decofrate și verificate primelor două grinzi din beton produse pe șantierul Secțiunii 3 Cornețu – Tigveni a Autostrăzi Sibiu – Pitești, anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Este cel mai dificil, pe cel mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1.”, a adăugat Scrioșteanu.

primele două grinzi din beton din cel 1394 necesare pentru secțiunea 2 Cornetu - Tigveni
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

El a precizat că au fost produse primele 2 grinzi din beton, de 40 m lungime și 2,25 m înălțime, din totalul de 1394 necesare, acestei Secțiuni. Cele aproximativ 600 de grinzi din beton mai scurte ca lungime, sunt contractate cu furnizori de prefabricate.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
primele două grinzi din beton din cel 1394 necesare pentru secțiunea 2 Cornetu - Tigveni
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu

În acest moment stadiul lucrărilor este următorul, potrivit secretarului de stat:
– Au fost finalizate principalele organizări de santier;
– sunt in curs de finalizare drumurile tehnologice care asigura accesul in punctele de lucru la platformele de foraj-viaducte, aproximativ 50 Km
– la tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens continua lucrările la ambele portaluri:

Continua forarea piloților armați cu armătura metalică și de fibra de sticlă. A inceput executia grinzi de coronament la portalul 2- dinspre Pitesti. De asemenea, a început realizarea acceselor in vederea construiri ecoductului peste Râul Olt, DN7 și CF; la Viaducte 23, 28, 29, 30, 31 se executa: piloti forati, radiere, elevatii, bancheta cuzineți; Ziduri de sprijin: piloti forati, radiere; Lucrari de drum: pregatire teren fundare, saltea de balast, umpluturi in terasamente.

primele două grinzi din beton din cel 1394 necesare pentru secțiunea 2 Cornetu - Tigveni
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Pe acest lot, constructorul va realiza mai multe lucrări:
🔹️ Excavații: 6,3 milioane mc
🔹️ Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
🔹️ Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
🔹️ Beton: 980,000 mc
🔹️ Armătură: 100.000 tone
🔹️ Tabliere metalice: 46.000 tone
🔹️ Piloți forați: 150.000 ml
🔹️ Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
Şi va construi următoarele elemente principale:
🔹️ 37,4 km lungime traseu autostradă
🔹️ 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km
🔹️tunelul Poiana de 1,78Km
🔹️ noduri rutiere:
1) Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
2) Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
🔹️ Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
🔹️ Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)
🔹️ Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)

primele două grinzi din beton din cel 1394 necesare pentru secțiunea 2 Cornetu - Tigveni
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Lotul 3 Cornetu-Tigveni are 37 de kilometri, iar durata de execuție este de 45 de luni.

La jumătatea lunii aprilie 2025, Asociația Pro Infrastructură estima că, pe acest lot, circulația s-ar putea deschide la finalul anului 2029, în cel mai optimist scenariu, cel mai pesimist fiind „mult după 2030.”

„Dacă în 2025 se vor rezolva (mare parte din) problemele birocratice amintite, dacă nu vom avea surprize majore cu versanții care nu stau locului și italienii de la WeBuild vor decide să-și respecte blazonul, tragem nădejde că la final de 2029 se va deschide circulația între Cornetu și Tigveni, în cel mai optimist scenariu.

Însă tergiversarea blocajelor birocratice, sincopele tehnice și contractuale generate de alunecările de teren, lucrările deosebit de complexe și/sau o reaprindere a neînțelegerilor dintre WeBuild și autorități pot genera întârzieri suplimentare care vor împinge inaugurarea (mult) în anul 2030.”, conchidea Asociația Pro Infrastructură.

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.