FOTO Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni: Prima „cârtiță” care va fora tunelurile până la Băneasa a ajuns în Portul Constanța. TBM-ul are 28 de piese și cântărește 726 de tone

Metrou M 6 TBM

Primul utilaj de foraj TBM (cârtița) care va săpa tunelurile pentru primele șase stații ale Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni a ajuns în România, a transmis joi, 14 septembrie, Metrorex. Sunt două scuturi TBM (Tunnel Boring Machine) ale asocierii de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol care vor lucra pe secțiunea I Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo). Contractul a fost semnat în martie 2022 pentru 1,2 miliarde lei (lucrări la structură stații și galerii), iar durata este de 48 de luni pentru proiectare și execuție. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a avansat mai multe termene pentru începerea șantierului precum mai sau iunie, dar organizarea de șantier se poate face de-abia în această toamnă.

Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone, a precizat Metrorex: „Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare. TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6. Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”.

În vara viitoare ar putea începe lucrările și pentru secțiunea II Băneasa – Aeroport Otopeni cu Asocierea Gulermak – Somet. Termenul estimat pentru punerea în funcțiune a Magistralei M6 este 2027, spunea în mai 2023 șefa Metrorex Mariana Miclăuș.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *