FOTO Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni: Prima „cârtiță” care va fora tunelurile până la Băneasa a ajuns în Portul Constanța. TBM-ul are 28 de piese și cântărește 726 de tone

Metrou M 6 TBM

Primul utilaj de foraj TBM (cârtița) care va săpa tunelurile pentru primele șase stații ale Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni a ajuns în România, a transmis joi, 14 septembrie, Metrorex. Sunt două scuturi TBM (Tunnel Boring Machine) ale asocierii de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol care vor lucra pe secțiunea I Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo). Contractul a fost semnat în martie 2022 pentru 1,2 miliarde lei (lucrări la structură stații și galerii), iar durata este de 48 de luni pentru proiectare și execuție. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a avansat mai multe termene pentru începerea șantierului precum mai sau iunie, dar organizarea de șantier se poate face de-abia în această toamnă.

Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone, a precizat Metrorex: „Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare. TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6. Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

În vara viitoare ar putea începe lucrările și pentru secțiunea II Băneasa – Aeroport Otopeni cu Asocierea Gulermak – Somet. Termenul estimat pentru punerea în funcțiune a Magistralei M6 este 2027, spunea în mai 2023 șefa Metrorex Mariana Miclăuș.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca a veti vreun gram de viziune, poate o folositi si pt prelungit Pipera pana la Gradina Zoologica, asta daca vreti sa scapati de trafic

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.