Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa (Tokyo) – Otopeni pe Magistrala M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi semnat marți, 2 mai, conform unui anunț oficial al Metrorex.
Contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei, iar durata este de 48 de luni din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție și include structura stațiilor și tunelurile, fără finisaje sau instalații. Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
Metrorex a desemnat asocierea Gulermak – Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie, iar 10 martie a fost ultima zi în care se puteau depune contestații, așa cum s-a întâmplat pentru M1 Cluj-Napoca unde Dogus a depus contestație la CNSC. Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni – Pipera. La începutul verii se așteaptă intrarea în șantier a constructorului Alsim Alarko pe prima secțiune a M6 1 Mai – Băneasa (Stația Tokyo).