FOTO Podul de la Brăila, în reparații la două luni de la inaugurare: Webuild decopertează asfaltul vălurit

Reparații Pod Brăila sept 2023

Restricții de circulație și pe timpul zilei pe Podul peste Dunăre de la Brăila, la doar două luni de la inaugurare. Constructorul WeBuild a început decopertarea asfaltului vălurit de pe prima bandă, potrivit imaginilor pe care le-au publicat șoferii care au tranzitat în ultimele zile podul. La începutul lunii august, după câteva zile caniculare, pe pod au apărut denivelări, iar ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și directorul general CNAIR Cristian Pistol au dat vina pe transportatorii de marfă care nu au respectat nici restricția de 40 tone nici interdicțiile de temporare din zilele cu coduri portocalii și roșii de caniculă. Podul a fost deschis circulației, dar a rămas în administrarea constructorului pentru demontarea macaralelor. Reparațiile se fac pe cheltuiala WeBuild.

Periculos nu este, sunt niște deformări pe care le-am constatat și noi. Nu doar Podul Brăila are probleme, în general obiectivele de infrastructură noi au o perioadă… în care se mai tasează. Am cerut antreprenorului să facă o expertiză, poate fi și o metodologie de așternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod”, au spus atunci oficialii CNAIR.




Imaginile de pe Podul Brăila publicate de Petru Tudorache:

Drumurile de legătură (varianta lungă pe la Jijila) între Brăila și Tulcea nu vor fi deschise până la sfârșitul anului, mobilizarea constructorului WeBuild (Italia) fiind „slabă”, potrivit unei informări a CNAIR. Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației pe 6 iulie, dar fără a fi și recepționat, iar traficul este permis doar pe varianta scurtă până la Măcin, proiectul complet însemnând în total 24 de kilometri (19 km varianta lungă cu 4 benzi/ 4 km varianta scurtă).

Varianta lungă pe la Jijila (11 km) care face legătura între Podul peste Dunăre și DN 22 Măcin – Jijila – Tulcea este la 85% execuție, dar șansele de finalizare până la sfârșitul anului sunt destul de mici, a transmis miercuri CNAIR. „Mobilizare slabă a antreprenorului WeBuild pe șantierul drumurilor de legătură din cadrul proiectului Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila ! Stadiul fizic al lucrărilor la drumurile de legătură a ajuns la 85%, dar mobilizarea în șantier este slabă și sunt șanse mici ca lucrările să fie finalizate în termenul asumat de antreprenor, respectiv sfârșitul anului 2023”, sunt precizările CNAIR.




Comentarii

  1. Pas cu pas baieti!
    Inaugurați!
    Decopertati!
    Reasfaltati!
    Mai strângeti o data șuruburile!
    Reinaugurați!
    România lucrului bine facut!😠😠

  2. Propun trecerea pe pod doar a mustelor, tantarilor si gandaceilor cu greutate maxima de 5 grame.
    In lumea asta (romaneasca) nu exista tehnologie care sa mixeze un asfalt rezistent la temperaturi de 60-80 grade la nivelul solului si nici greutati de tone.
    Mai tovarasi, fiti seriosi…maxim albina poate traversa pe asfalt…va rog important !

  3. Că s-a vălurit un pic, (apropo cîți metri are valul ăla? or fi dat rateu la oi șarjă și a fost prea aproape de limită) nu e un cap de țară, dar sînt curios cum va fi cu crăpatul cînd dă înghețul.

    Dar mai curios sînt de ce s-a ales soluția cu asfaltarea cînd există soluții mai rezistențe și mai ușoare. https://www.chemcosystems.com/landing.php?landingName=Epoxy%20Asphalt asta are 2 cm în loc de 10. Era podul mai ușor cu zece mii de tone.

  4. Dacă încă nu v-ați dat seama podul asta e cea mai mare hoție de la revoluție. 700 de milioane de euro un pod pe care să poată trece doar până la 7.5 t. În Africa de Sud, în Emirate, în USA, Italia, Brazilia, Australia oare tot așa fac podurile. Numai pentru mașini mici? Ce glumă proastă. Era luminat tot când era nefolosit, acum noaptea e cu luminile stinse. Cine mai trebuie să pape? E nevoie de un alt contract ? Căutați fotografii noaptea dinainte de lansare și de după. Rușine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *