FOTO Prima grindă produsă în șantier pe Autostrada Ploiești – Buzău. Constructorul Pizzarotti – Retter a început să-și facă grinzile pentru Lotul 1 / UMB și Alsim Alarko, printre constructorii care au fabrici de grinzi în amplasament

Retter Grinzi fabrică proprie

Asocierea Pizzarotti – Retter, constructorul primului lot al Autostrăzii Moldovei (A7), a produs primele grinzi în șantier, potrivit imaginilor pe care le-a consultat Econoemdia. Sunt grinzi care vor fi montate la pasajele de pe lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 kilometri, lot care include și nodul de la intersecția cu Autostrada A3 București – Ploiești.

Producția de grinzi pretensionate pe amplasamentul din șantier a început pe 15 septembrie pentru a nu fi dependenți de furnizorii din piață, după cum a transmis pentru Economedia directorul adjunct de proiect, Efthymios Anagnostou. Printre constructorii care mai dețin fabrici de grinzi în șantier sunt UMB și Alsim Alarko (constructorul loturilor 1 și 2 pe Autostrada București Sud).

„Asocierea s-a mobilizat și cu o producție de grinzi pretensionate în organizarea de șantier pentru a nu fi dependenți de furnizori din piață. Asta, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ. Drept urmare, atât proiectarea sau reproiectarea grinzilor cât și producția acestora sunt in mâinile constructorilor generali la nivelul JointVenture (n.r Asocierii)”, sunt precizările asocierii la solicitarea Economedia.

Pe acest lot, Pizzarotti – Retter este antreprenor general, iar alte cel puțin 12 firme lucrează cu statutul de subcontractant, precum firma Apolodor, firma TBL și IBB. Constructorul a reclamat recent că „grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare”, iar CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a verifica proiectul grinzilor cât și studiul geotehnic făcute de Consitrans, după cum Economedia a explicat aici.

După un an de la intrarea în șantier, stadiul primului lot al Autostrăzii Moldovei este la 30%, conform celei mai recente ședințe de progres, cu un nou termen de finalizare: septembrie 2024. „Am solicitat antreprenorilor să crească mobilizarea în șantier, întrucât este foarte important ca și acest lot să fie dat în trafic în cursul anului viitor”, a transmis în iulie Ionel Scrioșteanu, nemulțumit de ritmul lucrărilor.

Pe lotul 2 Mizil – Pietroasele, constructorul Trace din Bulgaria este și mai întârziat, doar 20% și nu are nicio șansă de finalizare la termenul aprilie 2024, dar CNAIR încă nu a transmis oficial acordarea unei extensii așa cum a acceptat pe Lotul 1. Pentru Lotul 3, Curtea de Apel București ar urma să anunțe decizia la contestațiile Tekfen și Nurol pe 2 octombrie după cum Economedia a explicat aici.

Comentarii

  1. După ce au câștigat licitațiile de construcție nu au făcut nimic. Banii i-au luat dar munca nu prea. Ministerul transporturilor tot îngăduie compromisuri ceea ce este foarte rău. Nu înțeleg pe ce criterii se fac licitațiile dar ar trebui trași la răspundere în special pecuniara și sa nu mai participe la licitații în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *