FOTO Primul şantier pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord: UMB începe organizarea de şantier pe lotul 2 între Corbeanca şi Afumaţi / Lucrările de decopertare încep după cinci luni de la semnarea contractului

UMB Lot 2 A0 Bucureşti Nord Sursa Foto Ionel Scrioşteanu

Constructorul UMB a început lucrările pentru pregătirea şantierului pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, semi-inelul Nordic, a anunţat, astăzi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

Intrarea în teren a celui mai puternic constructor din România se face la cinci luni de la semnarea contractului şi la nici trei luni de la emiterea ordinului pentru începerea proiectării, ceea ce înseamnă că, din primăvară, lucrările ar putea începe efectiv, dacă ministerul de resort emite Autorizaţia de Construire, iar Compania de Drumuri Ordinul pentru începerea lucrărilor.

Este o situaţie total diferită de cea a lotului 4, de lângă Cernica, unde lucrările vor începe de-abia la sfârşitul anului viitor şi despre care Economedia a scris aici.

Lotul doi al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord are o lungime de 19 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 22 pentru execuţie, a explicat Scrioşteanu.

„Începe organizarea de şantier pe Lotul II al A 0 Bucureşti Nord. Au început activitățile de pregătire a șantierului, în vederea demarării lucrărilor pe primul lot al Autostrăzii Bucureștiului, pe zona de Nord. La data de 17 mai 2021 a fost semnat contractul cu asocierea de firme românești care a câștigat licitația, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost emis la data 16 august 2021. Este vorba despre 19 km. între DN 1 Corbeanca și DN 2 Afumaţi unde autostrada va avea 2 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje. Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fără TVA”, a scris Scrioşteanu.

Pe semi-inelul nordic al Autostrăzii de Centură Bucureşti din cele patru loturi sunt semnate contracte doar pentru două loturi: Lotul 2 DN 1 – DN 2 (19 km), respectiv lotul 4 A2 – DN 3 (4,5 km), ambele cu UMB. Pentru primul lot de pe A0 Bucureşti Nord, contractul cu italienii de la Pizzarotti încă nu poate fi semnat pentru că s-a depus o contestaţie. Pe semi inelul-sudic se lucrează pe toate cele trei loturi dintre A1 şi A2.

Sursa Foto Ionel Scrioşteanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *