Târgul de Turism de la Romexpo și-a deschis porțile, joi, unde participă peste 151 de companii din 10 ţări. Economedia a fost prezentă la târg și vă prezentăm mai jos o serie de fotografii de la eveniment, în care puteți vedea cum au arătat principalele standuri.
România a fost reprezentată printr-un stand realizat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) care a costat 16.377 de euro. În cadrul standului au fost promovate geoparcurile și destinațiile ecoturistice.
Standul s-a făcut „remarcat” printr-o hartă a României realizată grosier din pietre, în interiorul căreia sunt plasate aleator alte pietre și un ciocan. Imaginea amintește de o altă fotografie devenită virală în mediul online, în care România a fost promovată la Târgul Internațional de Turism „The Travel & Adventure Show” din New York cu Câteva poze în dreptunghiuri A4, fixate pe o perdea neagră.
Standul României de la Târgul de Turism de la Romexpo mai include și alte pietre expuse, alături de trovanți și de ceramică românească.
Spre comparație, alte standuri regionale românești au avut prezentări mult mai bogate. O destinație interesantă, care a atras priviri, a fost Maramureș, care a avut un stand reprezentat elementele tradiționale locului, printre care costume, vase din lut sau produse alimentare.
Și standul Banatului Montan a fost „bogat” în produse locale expuse.
Standul Bulgariei, extrem de dependentă de turiștii români, a fost însă cel mai mare din expoziție. Vecinii de la sud au plătit 60.000 de euro pentru promovarea țării la Târgul de Turism. „Bulgaria este o destinație importantă pentru români, noi apreciem prietenia dintre cele două țări și vrem ca românii să viziteze Bulgaria și vice-versa. De aceea anul acesta am decis să închiriem cel mai mare stand de aici, de 250 mp, pentru 60.000 de euro pentru tot evenimentul”, a declarat pentru Economedia Mariela Modeva, ministrul adjunct bulgar al Turismului.
În cadrul târgului au fost prezente multe agenții de turism cunoscute la noi în țară, dar și diverse hoteluri și pensiuni din toate regiunile României, inclusiv Delta Dunării. De asemenea, au fost și foarte multe agenții și hoteluri străine, din Bulgaria, Israel, Turcia, Grecia.
Târgul de turism de la Romexpo are loc în perioada 23-26 februarie. Evenimentul se desfăşoară în pavilionul B2 al Centrului Expoziţional Romexpo şi promovează cele mai avantajoase şi interesante oferte turistice din România şi străinătate. Manifestarea înregistrează un grad de internaţionalizare de 49%. Cele 10 ţări participante sunt: Bulgaria, Cipru, Egipt, Grecia, Israel, Moldova, Polonia, România, Turcia şi Ungaria.