Franța: Carrefour nu va mai vinde produse PepsiCo, printre care Pepsi și chipsurile Lay’s, din cauza prețurilor prea mari

pepsi Sursă foto: Unsplash

Carrefour şi-a anunţat clienţii din Franţa că nu va mai vinde produse PepsiCo precum Pepsi, chipsurile Lay’s şi 7up, deoarece acestea au devenit prea costisitoare, în cea mai recentă luptă privind preţurile între retaileri şi producători de alimente giganţi, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

De joi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franţa afişează o notă care spune ”Nu mai vindem acest brand din cauza creşterilor inacceptabile de preţ”, a declarat un purtător de cuvânt al retailerului francez.

PepsiCo nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Compania americană a declarat în octombrie că plănuieşte creşteri ”modeste” de preţuri în acest an, deoarece cererea s-a menţinut în ciuda majorărilor, ceea ce a determinat-o să-şi majoreze estimarea de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.

În ultimul an, comercianţii cu amănuntul de produse alimentare din mai multe ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au anunţat că au oprit comenzile de la firmele mari de bunuri de larg consum din cauza creşterii preţurilor, o tactică în negocierile de preţuri care au devenit mai grele din cauza inflaţiei.

Nu este clar dacă produsele PepsiCo aflate deja pe rafturile Carrefour vor fi retrase, a spus purtătorul de cuvânt, adăugând că nu poate împiedica cumpărătorii să le cumpere pe cele expuse.

Semnele vor fi puse doar în magazinele Carrefour din Franţa, a spus purtătorul de cuvânt, confirmând informaţiile din presa locală.

Carrefour a fost unul dintre cei mai activi comercianţi cu amănuntul care a contestat marii producători de bunuri de consum şi de alimente în privinţa preţurilor.

Anul trecut, a demarat o campanie de ”shrinkflation”, lipind avertismente pentru produsele care s-au micşorat în dimensiune, dar care costă mai mult.

Purtătorul de cuvânt nu a putut confirma imediat joi dacă acesta a fost încă cazul.

În eforturile sale de a reduce inflaţia, guvernul francez a cerut retailerilor şi furnizorilor să încheie negocierile anuale privind preţurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei.

Date preliminare ale biroului de statistică INSEE au arătat joi că preţurile de consum în Franţa au crescut cu 4,1% în decembrie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, inflaţia alimentară anuală scăzând la 7,1% de la 7,7% în luna precedentă.

Ministrul de Finanţe al Franţei a ameninţat anterior că va recupera ceea ce el a descris drept profituri ”necuvenite” de la companiile alimentare, cu taxe speciale, dacă nu îşi transferă propriile costuri mai mici consumatorilor care se confruntă deja cu facturile mari la energie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: