Șeful celui mai mare lanț de supermarketuri din Franța, E. Leclerc, a declarat luni că încă mai vinde Pepsi, după ce rivalul Carrefour a renunțat la produsele PepsiCo, în cel mai recent război de luptă între retaileri și giganții mondiali din domeniul alimentar din cauza prețurilor, scrie Reuters.
De asemenea, Michel Edouard Leclerc a declarat pentru BFM TV că este optimist că inflația alimentară din Franța va reveni la un interval de 2,5%-3% în acest an, deoarece companiile de bunuri de consum au devenit “mai rezonabile”.
Comentând negocierile anuale cu furnizorii privind prețurile care urmează să se încheie la 31 ianuarie, Leclerc a declarat că a cerut gigantului alimentar francez Danone reduceri de prețuri care speră să intre în vigoare în februarie-martie.
“Toate marile grupuri industriale joacă pentru a câștiga timp. Nu se grăbesc să semneze înainte de 31 ianuarie. Prețurile pentru anul în curs se decid acum”, a spus el.
“Vreau să fiu cel mai accesibil (retailer) din Franța… Voi cere Danone o scădere.”, a adăugat el, fără a oferi o cifră.
Danone a refuzat să comenteze imediat.
Franța a fost cuprinsă de o dezbatere privind prețul alimentelor de bază, retailerii susținând că majorările de preț ale producătorilor sunt nejustificate. Guvernul a cerut comercianților cu amănuntul și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, în încercarea de a reduce inflația.
Întrebat dacă, la fel ca și Carrefour, Leclerc va retrage Pepsico sau orice alte produse de pe rafturile sale din cauza prețurilor ridicate, el a răspuns: “Eu continui să vând Pepsi”.
“Putem să le spunem furnizorilor: cu prețuri mai mici puteți construi venituri. Și cred că acest argument va prevala asupra unei demonstrații de forță”, a spus el.
Carrefour a declarat săptămâna trecută că magazinele sale din Franța, Belgia, Italia, Spania și Polonia nu vor mai avea în stoc produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos și 7up din cauza “creșterilor inacceptabile de prețuri”.
Zilele trecute, preşedintele celui mai mare lanţ de supermarketuri din Franţa, E. Leclerc, a cerut tuturor marilor companii de bunuri de larg consum să-şi reducă preţurile, susţinând decizia concurentului Carrefour de a renunţa la produsele Pepsico, pe fondul negocierilor dure referitoare la preţuri.