Franța, piața auto: Modelele hibrid au depășit pentru prima oară vânzările de mașini diesel în luna mai

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Vânzările de mașini hibrid au depășit în mai vânzările de diesel pentru prima oară în Franța, pe o piață care nu și-a revenit încă din criza provocată de pandemie, potrivit datelor publicate marți de constructori.

Mașinile hibrid reprezintă acum 26% din vânzările de mașini noi, cu 36.221 de înmatriculări, față de 22% pentru diesel, scrie publicația boursorama.com.

Fenomenul, susținut de subvențiile guvernamentale, s-ar putea accelera după 1 iulie, când nu se vor mai acorda prime pentru diesel, subliniază cabinetul de analize AAAdata.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Mașinile electrice își continuă avansul, cu o cotă de piață de 8% în mai (11.562 înmatrivulări).

Pe ansamblu, piața resimte încă efectele pandemiei, cu o scădere a vânzărilor de 27,28% în mai, în raport cu cifrele dinaintea crizei sanitare, în mai 2019.

Piața mașinilor second hand continuă tendința observată de la începutul anului, “cu un nivel apropiat sau chiar mai mare față de cel dinaintea crizei” cu 471.823 înmatriculări, subliniază AAAdata. De această dinamică profită în special modelele mai vechi de 10 ani, deci cele mai ieftine, cu o cotă de piață care crește de la 41% în mai 2019 la 45,5% în mai 2021.

Constructorii străini afișează performanțe mai bune decât grupurile franceze: Stellantis era în scădere cu 28,30%, cu un recul puternic la mărcile Citroën, Opel și Fiat, iar grupul Renault cu 29,33%.

Volkswagen acuza o scădere mai redusă (-13,29%), la fel ca și BMW (-5,48%). Grupurile japonez Toyota și sud-coreean Hyundai afișau chiar un ușor avans.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: