Vânzările de mașini hibrid au depășit în mai vânzările de diesel pentru prima oară în Franța, pe o piață care nu și-a revenit încă din criza provocată de pandemie, potrivit datelor publicate marți de constructori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mașinile hibrid reprezintă acum 26% din vânzările de mașini noi, cu 36.221 de înmatriculări, față de 22% pentru diesel, scrie publicația boursorama.com.

Fenomenul, susținut de subvențiile guvernamentale, s-ar putea accelera după 1 iulie, când nu se vor mai acorda prime pentru diesel, subliniază cabinetul de analize AAAdata.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Mașinile electrice își continuă avansul, cu o cotă de piață de 8% în mai (11.562 înmatrivulări).

Pe ansamblu, piața resimte încă efectele pandemiei, cu o scădere a vânzărilor de 27,28% în mai, în raport cu cifrele dinaintea crizei sanitare, în mai 2019.

Piața mașinilor second hand continuă tendința observată de la începutul anului, “cu un nivel apropiat sau chiar mai mare față de cel dinaintea crizei” cu 471.823 înmatriculări, subliniază AAAdata. De această dinamică profită în special modelele mai vechi de 10 ani, deci cele mai ieftine, cu o cotă de piață care crește de la 41% în mai 2019 la 45,5% în mai 2021.

Constructorii străini afișează performanțe mai bune decât grupurile franceze: Stellantis era în scădere cu 28,30%, cu un recul puternic la mărcile Citroën, Opel și Fiat, iar grupul Renault cu 29,33%.

Volkswagen acuza o scădere mai redusă (-13,29%), la fel ca și BMW (-5,48%). Grupurile japonez Toyota și sud-coreean Hyundai afișau chiar un ușor avans.