Aproape jumătate dintre femeile din România (47%) nu se lansează în afaceri de teamă de eșec, deși au competențele necesare. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale raportului final al programului Capsule, un proiect Erasmus+ care a sprijinit antreprenoriatul feminin în România, Ungaria și Croația. Programul a oferit mentorat și training pentru 105 tinere, însă bariera psihologică a rămas una puternică.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De ce femeile din România evită să intre în afaceri

Frica de eșec este principala piedică pentru femeile care ar dori să devină antreprenoare, conform raportului Capsule.

Programul a contribuit semnificativ la îmbunătățirea competențelor de business, dar 47% dintre participante încă percep eșecul ca pe o amenințare majoră.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Această teamă este amplificată de lipsa unui mediu de susținere și de dificultățile în accesarea finanțării, aspect menționat de 32% dintre femeile incluse în studiu.

Soluții pentru dezvoltarea antreprenoriatului feminin

Raportul arată că educația practică și mentoratul pot schimba această realitate.

Programul Capsule a demonstrat că femeile tinere au nevoie de suport personalizat, resurse practice și rețele de sprijin pentru a-și dezvolta afacerile.

Tinerele antreprenoare care au urmat programul Capsule au înregistrat o îmbunătățire de 38% în abilitățile de networking și pitching, competențe esențiale pentru atragerea partenerilor și investitorilor.

De asemenea, strategiile de preț și planificarea financiară au fost optimizate cu 27%.

Totuși, succesul real în reducerea decalajului de gen în afaceri depinde de mai mult decât instruire – este nevoie de politici publice și programe care să sprijine direct femeile aflate la început de drum în antreprenoriat.

„Programul Capsule ne-a arătat că sprijinul structurat, mentoratul de calitate și crearea unei comunități puternice sunt esențiale în dezvoltarea antreprenoriatului feminin. Programul nu doar că a ajutat participantele să își dezvolte abilitățile, ci le-a oferit și un mediu sigur în care și-au putut depăși temerile și construi un viitor antreprenorial solid”, a spus Raluca Grigore, Programs Portfolio Director, Impact Hub Bucharest.