Un raport depus de una dintre diviziile corporative ale OpenAI din UE, OpenAI Ireland Limited, dezvăluie că funcția de căutare ChatGPT a avut aproximativ 41,3 milioane de „beneficiari” activi lunar, în medie, în perioada de șase luni încheiată la 31 martie, potrivit publicației TechCrunch.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În perioada de șase luni încheiată la 31 octombrie 2024, au fost înregistrați, în medie, aproximativ 11,2 milioane de beneficiari activi lunar care foloseau funcția.
OpenAI publică în mod regulat informații despre funcția de căutare ChatGPT pentru a respecta „Actul privind Serviciile Digitale” (DSA) al UE, care reglementează multe aspecte ale serviciilor online în țările europene.
Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA) definește beneficiarii activi lunar ca fiind „persoane care interacționează efectiv cu serviciul cel puțin o dată într-o anumită perioadă de timp” prin „expunerea la informații difuzate pe interfața online a platformei online, cum ar fi vizionarea sau ascultarea acestora, sau prin furnizarea de informații”.
Unul dintre articolele din DSA solicită ca platformele sau motoarele de căutare online, cu peste 45 de milioane de beneficiari activi lunar în medie, să permită utilizatorilor să renunțe la sistemele de recomandare și profilare, să partajeze anumite date cu cercetătorii și autoritățile și să se supună unor audituri externe. Funcția de căutare ChatGPT ar putea fi în curând supusă acestor cerințe, presupunând că actuala tendință de creștere se menține.
Platformele online care nu respectă regulile DSA ar putea fi sancționate cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală. O platformă care refuză în mod constant să se conformeze ar putea fi suspendată temporar în UE.
Căutarea ChatGPT a reușit să pătrundă pe o piață dominată de giganți precum Google de la lansarea sa de anul trecut.
Circa 8% dintre respondenți au spus că ar alege ChatGPT în locul Google ca motor principal de căutare. Totuși, Google rămâne de departe cel mai folosit instrument de căutare online. Google gestionează de 373 de ori mai multe căutări decât ChatGPT, arată un sondaj publicat în septembrie, conform TechCrunch.
Cercetătorii au descoperit că funcția de căutare ChatGPT și alte motoare de căutare alimentate de AI sunt mai puțin credibile decât căutarea convențională, în funcție de tipul întrebării.
ChatGPT a identificat greșit 67% dintre articolele căutate, potrivit studiului „AI search has a citation problem” realizat de Columbian Journalism Review.