UPDATE Fundația Eco Civica susține că metroul Eroilor – Iancului pierde finanțarea europeană din Programul Transport, care se transferă la Magistrala M4 Gara de Nord – Progresul / Transporturi: Ambele sunt în continuare finanțabile

metrou Metrorex Eroilor 2 M5

Fundația Eco Civica, condusă de Dan Trifu, susține că magistrala de metrou M5 Eroilor – Iancului pierde finanțarea europeană din Programul Transport, iar banii se vor transfera la magistrala M4 Gara de Nord – Progresul, dezvoltată de Primăria Sectorului 4.

UPDATE Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, a declarat pentru Economedia că Magistrala M5 nu a pierdut banii din Programul Transport: „Acum trebuie să se finalizeze studiul de fezabilitate și va veni la finanțare tot prin PT, cu regula N+3”. El a precizat că ambele magistrale de metrou sunt „în continuare finanțabile din PT, cu condiția ca ritmul lor de implementare să nu depășească 2030”.

Știrea inițială

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Vă informăm că magistrala 5 de metrou, tronsonul Eroilor-Iancului, a rămas fără finanțare. Cele peste două miliarde de euro aferente construirii metroului pe magistralele 4 și 5 au fost dirijați, în totalitate, către magistrala 4 de metrou, Gara de Nord – Progresul, tronson asumat în întregime de primarul sectorului 4, Daniel Băluță. Magistrala 5 era, deja, la faza de avizare PUZ, inclusiv proiectul tehnic de execuție fiind aproape finalizat”, transmite Eco Civica.

Amintim că magistrala de metrou M5 secțiunea Eroilor – Iancului a fost inclusă în Programul Transport 2021-2027, confirm documentului oficial al Ministerului Fondurilor Europene.

Mai amintim că Primăria Sector 4 a anunțat anterior că extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după obținerea unui contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro. Primăria anunța că finanțarea de 2,5 miliarde de euro va veni prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Pe linia de metrou Eroilor – Iancului, secțiunea centrală a Magistralei M5 Drumul Taberei – Pantelimon, proiectantul Geostud a finalizat în septembrie 2023 studiile geotehnice. După cum susține Fundația Eco Civica, stadiul actual era faza de avizare PUZ, inclusiv proiectul tehnic de execuție fiind aproape finalizat.

Pe magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, stadiul este analiza ofertelor, după ce trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: