Fracht Group, furnizor de soluții logistice la nivel global, intră pe piața din România printr-un parteneriat de tip joint venture cu YLOAD, start-upul românesc care a dezvoltat un marketplace digital în Europa de Est pentru transportul de mărfuri, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
În urma parteneriatului, Fracht Group prin Fracht România a preluat operațiunile YLOAD ca și casă de expediție, start-upul românesc urmând să se concentreze pe automatizarea și digitalizarea segmentului logistic din cadrul Fracht Group în Europa de Est, și apoi la nivel global.
Conform comunicatului, Fracht Group prin Fracht România vizează afaceri de 100 de milioane de euro în Estul Europei, începând cu România, Bulgaria, Republica Moldova, continuând apoi cu Serbia, Macedonia și alte țari din regiune, până la finalul anului 2025 și investiții de aproximativ 10 milioane de euro pentru această regiune până la finalul anului 2025
„În parteneriat cu Fracht Group, YLOAD va începe digitalizarea operațiunilor de transport, inițial în Europa de Est, iar apoi global, atât terestru, cât și maritim și aerian, pentru toți clienții Fracht, noua platformă YLOAD Network oferind o suită de funcționalități ce au ca scop atât transparența și optimizarea proceselor transportatorilor, cât și o mai ușoară gestiune și eficiență a costurilor, cu până la 30%, a clienților cu nevoi de transport. Platforma digitală YLOAD Network oferă posibilitatea clienților să monitorizeze toate datele de transport terestru, aviatic și maritim, într-un singur loc, ușor de gestionat și la îndemâna oricui”, potrivit comunicatului de presă.
YLOAD este un start-up care se bazează pe inteligență artificială și a fost fondat în 2019 de către Alexandru Huzău, un specialist cu 15 ani de experiență în IT și marketing online.