„Gaura” din Autostrada A1 Lugoj – Deva: Curtea de Apel București anunță marți decizia la contestația grecilor de la Aktor. Autostrada de 10 kilometri este finanțată prin PNRR

tuneluri ursi autostrada Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Licitația pentru „gaura” din Autostrada A 1 Lugoj-Deva ar putea să fie deblocată marți, la Curtea de Apel București fiind programată pronunțarea la contestația constructorului Aktor.

Grecii au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și apoi la Curtea de Apel București după ce nu au „trecut” în etapa de licitație restrânsă, CNAIR selectând doar șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie 2022. Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani.

Tronsonul de autostradă dintre localitățile Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), parte din Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (contract reziliat), are o lungime de 9 kilometri și costă aproximativ 300 de milioane de euro, cu termen de realizare 38 de luni, din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție.

Finanțarea este asigurată prin PNRR, termenul limită de recepție fiind 2026. Din cei aproape 10 kilometri, tunelul forat are o lungime de 2,1 kilometri.

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța la Timișoara că, pentru acest contract, au fost depuse foarte multe clarificări din partea constructorilor: „Procedura de achiziție a fost una cu preselecție, s-au calificat șase companii, a fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de solicitări/clarificări, ultimele au fost depuse pe 11 ianuarie 2022 și estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul la instanță pentru proces, în momentul în care avem o soluție intrăm în etapele următoare. Trebuie să așteptăm, repet este o chestiune de zile, nu vreau să influențez instanțele, dar este o chestiune de zile pentru a avea rezultatul la această contestație”.

Finalizarea tronsonului cu ecoducte pentru carnivore mari – „autostrada cu tuneluri pentru urși”, cum i s-a mai spus – va permite circulația pe A1 fără întrerupere de la Sibiu la Nădlac, la sfârșitul anului chiar de la Boița (fiind așteptată deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești).

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Comentarii

  1. Nu cred ca se pronunta Curtea in favoarea autostrazii!
    Si apoi ca sa ajungi la Boita spre Nadlac pe ce drumuri mai mergi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *