Germania a format o alianţă cu Italia şi unele ţări din Europa de Est, între care şi România, care se opun renunţării treptate la vehiculele cu motoare cu ardere internă din 2035

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Germania a format o alianţă cu Italia şi unele ţări din Europa de Est, între care şi România, care se opun renunţării treptate la vehiculele cu motoare cu ardere internă din 2035 şi doresc să facă propria lor propunere, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Miniştrii Transporturilor din Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, România, Ungaria şi Slovacia s-au întâlnit luni pentru a discuta schimbarea planurilor Uniunii Europene.

”Propunerea necesită schimbări urgente”, a declarat luni ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.

Wissing a spus că scepticismul cu privire la eliminarea treptată a vehiculelor cu ardere internă a fost împărtăşit de Italia, Polonia şi Republica Cehă, printre altele.

El a adăugat că grupul de ţări doreşte o categorie separată de maşini cu motoare cu combustie care ar putea funcţiona cu combustibili sintetici, neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon, după 2035.

”Interzicerea motorului cu ardere internă, atunci când acesta poate funcţiona într-un mod neutru din punct de vedere climatic, pare o abordare greşită pentru noi”, a spus el.

Legea CO2, principalul instrument al UE pentru a accelera trecerea Europei la vehiculele electrice, a fost suspendată la începutul acestei luni, după opoziţia de ultim moment din partea Germaniei.

Acest lucru i-a surprins pe factorii de decizie de la Bruxelles şi din alte state membre, deoarece ţările UE şi Parlamentul European fuseseră deja de acord cu un acord cu privire la lege, anul trecut.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

  1. imi aduc aminte de Nokia cum s-a opus schimbarii, sau nu a stiut sa profite cand aparut iPhone .. acum Tesla da tonul si a VW + ceilati sa invete din greselile Nokia

  2. Europa în proces de sinucidere industrială. Toyota a procedat la fel, dar s-a trezit într-un final. România, nefiind în stare să se implice în restructurarea domeniului, își arată incapacitatea ca stat punându-se.

  3. Deci pot exista motoare cu ardere internă, care să utilizeze combustibili neutri dpdv climatic ! Dar tu vrei să le interzici cu orice preț ! Indiferent că vei distruge o întreagă industrie, cu tot cu ramurile orizontale care depind de ea, indiferent câte milioane de oameni vor rămâne pe drumuri ! Deci soluții există, dar tu nu vrei să le iei în considerare !
    Încep să cred că Bruxelles-ul sunt, de fapt, o adunătură de îmbuibați, ori incompetenți, ori cu mari, gigantice interese !

    • Asta e cea mai proasta politica si zic felicitari Germania ca te-ai trezit inainaite de a fi prea tarziu, cine vrea electrica poate sa-si cumpere, Dar nu suntem in dictatura sa obligi pe toata lumea sa treaca la Electric, …!🤬

    • Combustibilii sintetici au pret de productie de vreo 10 ori mai mare decat benzina si motorina produse din petrol. Deci nu stiu cine isi va mai cumpara masina pe combustibili sintetici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *