Germania a inaugurat o primă rețea de trenuri cu hidrogen

tren hidrogen alstom Sursa foto: Alstom

În statul german Saxonia Inferioară a intrat acum în funcțiune prima rețea din lume cu trenuri cu pile de combustibil cu hidrogen în serviciul de pasageri, scrie Electrive. Pe ruta dintre Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde și Buxtehude sunt acum în funcțiune 14 trenuri regionale Coradia iLint alimentate cu hidrogen, care înlocuiesc 15 trenuri diesel.

Operațiunea este efectuată de Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (evb) în numele operatorului de transport public Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Comanda pentru cele 14 Coradia iLints a fost plasată în 2017, iar primele două erau deja în serviciu pe ruta dintre Cuxhaven și Buxtehude în septembrie 2018. La acea vreme, însă, erau încă trenuri de pre-serie.

Săptămâna aceasta, flota completă de 14 trenuri Coradia iLint în echipare de serie a intrat în serviciul de pasageri, iar proiectul are un volum total de peste 93 de milioane de euro până în prezent. „Acest proiect este un model de urmat la nivel mondial, este un exemplu excelent al unei transformări de succes Made in Saxonia Inferioară”, a spus ministrul președinte Stephan Weil. „Ca stare a energiilor regenerabile, stabilim astfel o piatră de hotar pe calea către neutralitatea climatică în sectorul transporturilor.”

O stație de alimentare cu hidrogen a fost construită în Bremervörde pentru trenurile H2, care este operată de Linde. Instalația are o capacitate de stocare de 1.800 de kilograme de hidrogen, distribuite pe 64 de rezervoare de înaltă presiune de 500 de bari. Șase compresoare cu hidrogen alimentează cele două distribuitoare unde trenurile pot alimenta cu hidrogen non-stop. Deocamdată, hidrogenul va fi furnizat, dar ulterior acesta va fi produs la fața locului prin electroliză și energie electrică generată regenerativ.

Deoarece trenurile au o autonomie de 1.000 de kilometri cu un rezervor de hidrogen, ele își pot acoperi kilometrajul zilnic fără o oprire de realimentare – care are loc o dată pe zi în afara orelor de funcționare. În acest fel, nu ar trebui să se mai consume 1,6 milioane de litri de motorină pe an.

Filiala de stat LNVG începuse deja să caute alternative la trenurile diesel în 2012. Compania operează în continuare 126 de trenuri diesel, dar potrivit lui Carmen Schwabl, purtătorul de cuvânt al conducerii LNVG, nu dorește să mai cumpere vehicule diesel noi. Datorită angajamentului timpuriu față de tehnologia H2, Schwabl este convins că „au dat astfel un impuls dezvoltării trenurilor cu hidrogen în Germania”. „De asemenea, suntem convinși că trenurile diesel nu vor mai fi economice în viitor. Suntem încântați că am atins acum o nouă etapă cu partenerii noștri Linde și Alstom, precum și cu evb”, spune directorul general LNVG.

„Mobilitatea fără emisii este unul dintre cele mai importante obiective pentru asigurarea unui viitor durabil, iar Alstom are o ambiție clară de a deveni lider mondial în sistemele alternative de propulsie pentru calea ferată. Primul tren cu hidrogen din lume, Coradia iLint, demonstrează angajamentul nostru clar față de mobilitatea ecologică combinată cu tehnologia de ultimă oră. Suntem foarte mândri să aducem această tehnologie în serie, ca parte a unei premiere mondiale, împreună cu marii noștri parteneri”, spune Henri Poupart-Lafarge, președinte și CEO al Alstom.

Sursa foto: Alstom

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *