Germania anunță primul proiect mondial „pașaport pentru baterii”

audi, baterii

Germania a anunțat luni un proiect care vizează crearea unui pașaport complet pentru baterii, reunind industria, mediul academic și startup-urile pentru a încerca să rezolve una dintre problemele cele mai presante ale timpurilor, scrie Sifted.

Inițiativa își propune să dezvolte identități digitale standardizate pentru baterii, care ar include informații precum ciclurile de viață și componentele bateriilor, ceea ce ar putea face mai ușoară reciclarea materialelor scumpe din interiorul bateriilor. Ca parte a inițiativei, 11 companii și instituții academice au primit un total de 8,2 milioane de euro pentru a lucra la un astfel de sistem.

Odată cu evoluția și creșterea pieței vehiculelor electrice, modul în care ne aprovizionăm cu baterii și apoi găsim o a doua viață pentru acestea și, în cele din urmă, le reciclăm, este o preocupare crucială. Cu toate acestea, până în prezent, eforturile de a crea un pașaport pentru baterii au căzut în mare parte în sarcina companiilor sau industriilor individuale, o situație pe care mulți o consideră profund defectuoasă.

Cum arată o soluție de pașaport pentru baterii?

Potrivit startup-ului Circulor, cu sediul în Marea Britanie, unul dintre cei 11 participanți, proiectul de cercetare și dezvoltare finanțat de Germania va dezvolta specificații de bază și standarde tehnice pentru un „pașaport”, precum și un spațiu de date standardizat care va gestiona identitățile digitale ale bateriilor care sunt fabricate sau puse în funcțiune în Europa.

„Grupul de participanți la acest consorțiu include producători de mașini precum BMW și Audi și furnizori mari de materiale de nivel 1 precum BASF”, spune fondatorul și CEO-ul Circulor, Douglas Johnson-Poensgen. Academia Națională de Știință și Inginerie (Acatech) și Institutul Fraunhofer sunt, de asemenea, implicate – „cai putere reali din industria germană”.

„Suntem singurul furnizor de tehnologie și asta se datorează în mare parte pentru că am dezvoltat ceea ce este deja pe cale să devină o soluție de pașaport pentru baterii”, adaugă el.

Necesitatea unui pașaport standardizat a crescut. Viitorul Regulament al bateriilor al UE, care se așteaptă să fie adoptat la sfârșitul acestui an și să intre în vigoare în 2027, va necesita probabil pașapoarte ale bateriilor, care să arate în mod clar emisiile de CO2 încorporate ale bateriei, conformitatea cu standardele etice de producție și cantitatea de conținut reciclat.

„Problemele legate de sustenabilitate din fiecare dintre etapele lanțului de aprovizionare sunt prea complexe pentru ca un jucător să le poată rezolva singur”, spune Sarah Montgomery, cofondatoare și CEO al startup-ului Infyos, axat pe lanțul de aprovizionare cu baterii, și fost membru al Alianței Globale pentru Baterii a Forumului Economic Mondial.

Ea adaugă: „Dacă dorim cu adevărat să putem crea această tranziție într-un mod cât mai sustenabil posibil, trebuie să existe atât colaborarea industriei, cât și colaborarea între autoritățile de reglementare, între ONG-uri, între alte organizații de durabilitate, pentru a ne asigura că avem un abordare holistică a durabilității și a îmbunătățirii lanțului de aprovizionare.”

Potrivit lui Johnson-Poensgen, scopul acestei noi inițiative este de a crea un exemplu de pașaport complet pentru baterie, de la sursa principală până la primul producător, economia reală și economia circulară care o sprijină.

„Ceea ce încearcă guvernul german să facă aici este, în esență, să acționeze ca un convocator și un încurajator al industriei germane”, spune el. „Francezii se gândesc la ceva asemănător, dar sunt puțin în urmă și aș fi uimit dacă alții nu ar încerca să abordeze de asemenea. Dar este prima dată când sunt conștient de un guvern care face ceva.”

Potrivit Global Battery Alliance a Forumului Economic Mondial, cererea globală de baterii este de așteptat să crească cu 25% pe an pe termen scurt și mediu, determinată de electrificarea transportului și de implementarea bateriilor în rețelele electrice. Până în 2030, se estimează că cererea de baterii va fi crescut de 14 ori, UE reprezentând mai mult de 17% din acest total.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *