Producătorii de dulciuri din Germania au făcut în acest an aproximativ 167 de milioane de figurine în formă de Moş Crăciun, din ciocolată, cu 1% mai puţin decât anul trecut, pe fondul diminuării cererii pentru dulciuri, ca urmare a vremii mai blânde de dinainte de sărbătorile de iarnă, transmite DPA, citată de Agerpres.
Vremea neobişnuit de caldă din luna octombrie, cumulată cu inflaţia ridicată, au afectat vânzările, a subliniat Asociaţia Producătorilor Germani de Dulciuri (BDSI).
Cu toate acestea, organizaţia profesională şi-a exprimat încrederea că vânzările îşi vor reveni în perioada sărbătorilor.
“În momentele grele şi incerte, dulciurile sunt una dintre micile plăceri de zi cu zi. Acest lucru este valabil în special pentru popularele figurine Moş Crăciun de ciocolată”, a declarat preşedintele BDSI, Carsten Bernoth.
Aproape două treimi din figurinele Moş Crăciun de ciocolată au fost deja livrate retailerilor de produse alimentare, magazinelor universale şi retailerilor specializaţi din Germania, în timp ce mai mult de o treime au fost exportate.